Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@09:10:01 GMT

ما هم با مشکل نژادپرستی مواجه هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۸۵۰۹

ما هم با مشکل نژادپرستی مواجه هستیم

به گزارش افکارنیوز،

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت، بسیاری از کانادایی‌ها شورش علیه نژادپرستی در آمریکا را با شوک و وحشت نظاره‌گر هستند. ما هم در کانادا با مشکل نژادپرستی مواجه هستیم.

اخبار بین الملل-ترودو روز جمعه گفت: بسیاری از کانادایی ها با نژادهای مختلف مانند همه کانادایی تبارها در حال تماشای اخبارهای منتشر شده از ایالات متحده با شوک و وحشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر مینیاپولیس آمریکا به دنبال کشته شدن یک سیاه پوست غیرمسلح بدست پلیس سفیدپوست به  صحنه اعتراض های خشونت آمیز تبدیل شده است. افسر پلیس آمریکا به دنبال بازداشت این شهروند سیاه پوست، با زانو به پشت گردن او فشار وارد کرد که در نهایت به مرگ وی منجر شد.

ترودو به خبرنگاران گفت: نژادپرستی علیه سیاه پوستان واقعیت دارد. این وضعیت فقط در ایالات متحده وجود ندارد و ما در کانادا نیز چنین وضعیتی را داریم و از این موضوع آگاه هستیم که مردم هر روز  با تبعیض نژادی نظام مند، تعصبات غیرآگاهانه و نژادپرستی علیه سیاه پوستان مواجه هستند.

رویترز اظهارات ترودو را در رابطه با امور داخلی آمریکا بسیار نامتعارف ارزیابی کرد و نوشت: نخست وزیران کانادا به طور معمول از اظهارنظر درباره اتفاقات در آمریکا به عنوان اصلی ترین متحد و شریک تجاری بزرگ کانادا خودداری کرده اند.

ترودو همواره از ضرورت نیاز به پایان دادن به نژادپرستی صحبت کرده است اما سپتامبر گذشته (شهریور) انتشار عکسی از او با چهره ای سیاه، توجهات را از کارزارهای انتخاباتی اش برای بدست گرفتن دوباره کرسی نخست وزیر کانادا به موضوع نژادپرست بودن وی جلب کرد.

در این عکس ترودو در حالی که از گریم قهوه ای برای صورت خود استفاده کرده به عنوان بخشی از رسومات یک جشن شبانه عربی مشاهده شد. این عکس در مدرسه کلمبیا گرفته شده بود که ترودو در آن زمان در آنجا تدریس می کرد.  

انتشار این عکس که نخست در مجله تایم منتشر شده است و به ۲۰ سال پیش و زمان حضور ترودو در یک جشن مربوط می شد کمپین های انتخاباتی ترودو را به لرزه در آورد و در نهایت به عذرخواهی ترودو منجر شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نژادپرستی آمریکا سیاه پوست جنگ کانادا نژادپرستی آمریکا تظاهرات کرونا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که شب گذشته، نیرو‌های پلیس آمریکا، ۹۳ معترض حامی فلسطین را بازداشت کردند، امروز اعلام کرده است که مراسم اصلی آغاز فارغ‌التحصیلی (۲۱ اردیبهشت) را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند.

به نظر می‌رسد شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا بود. در این دانشگاه معترضان حامی فلسطین اقدام به برپایی یک چادر برای اعتراض کردند. پلیس ابتدا تلاش کرد که تجمعات دانشجویان را بر هم بزند و ۱۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد، اما این اقدام نتیجه عکس داد و تظاهرات‌ها شدت گرفت.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد