Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@14:46:38 GMT

سیل کرونا وارد منازل مردم افغانستان شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۸۸۵۶

سیل کرونا وارد منازل مردم افغانستان شده است

خبرگزاری میزان- وزارت بهداشت افغانستان با شدید خواندن روند گسترش ویروس کرونا در این کشور، اعلام کرد که این ویروس وارد منازل مردم شده و اوضاع را از کنترل خارج ساخته است. تاریخ انتشار: 14:21 - 10 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۷۵۷

خبرگزاری میزان - «وحید مجروح» معاون وزارت بهداشت افغانستان تأکید کرد که در نتیجه بی توجهی مردم به این ویروس، هم اکنون سیل ویروس کرونا در کشور جاری شده و تعداد زیادی در حال غرق شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکبار دیگر از مردم افغانستان به‌ویژه شهرهای بزرگ این کشور خواست به توصیه‌های بهداشتی این وزارتخانه توجه جدی کرده و قرنطینه را رعایت کنند و در غیر این صورت جنازه‌های مردم در روی جاده‌ها باقی خواهد ماند.

مجروح مردم را به عدم همکاری برای مقابله با ویروس کرونا متهم کرد و گفت: ما شاهد بودیم که یک مریض در حال جان‌دادن بود و مریض دیگر منتظر بود که او فوت کند تا خودش وارد آی‌سی‌یو شود.

معاون وزارت بهداشت افغانستان خاطر نشان ساخت که این وزارت طرحی را برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا آماده کرده و امروز شنبه با رهبری دولت اجرا خواهند کرد.

به باور وی، به خاطر غفلتی که صورت گرفته یک دوره کوتاه مدت باید محدودیت‌ها را دوباره وضع کنیم و سپس آهسته آهسته رفع شود.

مجروح خطاب به مردم افغانستان گفت، انتخاب دیگری نداریم یا در خانه بمانیم و یا راهی بیمارستان‌ها شویم که در آن صورت تا ۵ درصد از مردم خود را از دست خواهیم داد.

معاون وزارت بهداشت افغانستان گفت به این دلیل خواستار وضع دوباره محدودیت‌ها شده است که در ۱۲ روز گذشته بیش از ۵۰ درصد مجموع واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است.

اما مردم افغانستان دولت را متهم می‌کنند که مقابله با ویروس کرونا در اولویت کاری دولت نیست و به همین علت جلو تردد مردم در شهرها و مناطق مسکونی را نمی‌گیرند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری اما تأکید می‌کند که مقابله با ویروس کرونا هنوز هم در اولویت برنامه های دولت است و برنامه‌های زیادی را برای جلوگیری از گسترش این ویروس و کمک غذایی با مردم در دست انجام دارد که توزیع نان خشک یکی از این برنامه‌ها است.

محدودیت های تردد و قرنطینه وضعیت اقتصادی مردم این کشور را که ۷۰ درصد آن‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند با چالش‌های جدی مواجه کرده است و از روی اجبار بدون اجازه دولت راهی کارو کسب خود شده‌اند.

به همین علت دولت افغانستان اعلام کرده است که پول آب و برق ۵۰ درصد از شهروندان کابل پایتخت را دولت پرداخت می‌کند و در کنار آن تصمیم گرفته شده است که ادارات دولتی و کار و کسب مردم به‌صورت تدریجی گشوده شود.

«هنری کرالی» رییس بخش بانک جهانی در افغانستان به‌تازگی گفته است که برنامه های عاجل غذایی دولت برای مردم را تامین مالی خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با رییس جمهوری افغانستان افزوده است که بانک جهانی بصورت مشترک با حکومت افغانستان تلاش می‌کند تا با خانواده‌هایی که به‌خاطر گسترش ویروس کرونا مشکلات اقتصادی را متحمل شده‌اند، کمک کند.

کشورهای خارجی، نهادها و بانک‌ جهانی و توسعه آسیایی حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ویروس کرونا به افغانستان متعهد شده‌اند اما بخش کوچکی از این پول تاکنون در اختیار دولت افغانستان قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: روسیه در حال کسب «رتبه دوم جهانی» تعداد مبتلایان به کرونا پیش ‌بینی ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به کرونا در پاکستان تا اوایل خرداد شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست طرح مقابله با شیوع کرونا به مدارس روسیه کشیده شد کرونا، تاجران پاکستانی را مجبور به تغییر مسیر صادرات کرد تبدیل واگن های قطار در هند به بیمارستان‌ برای درمان کرونا ابتکارهای هندی‌ها برای مقابله با کرونا

دولت افغانستان در تلاش جلب کمک‌ها در امر مقابله با ویروس کرونا و کمک به مردم فقیر است تا بتواند با توزیع کمک‌های غذایی حداقل غذایی شبانه روزی شمار افراد روزمزد کار را تهیه کند.

براساس آخرین گزارش های وزارت بهداشت افغانستان، تاکنون ۱۳ هزارو ۶۵۹ تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از آن جمله ۲۴۶ تن جان باخته اند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا افغانستان وزارت بهداشت افغانستان مقابله با ویروس کرونا مردم افغانستان برای مقابله ویروس کرونا برنامه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه

در هفته‌ای که گذشت اخباری از مسائل استانی در سراسر کشور منتشر شد که برخی از مهم ترین این اخبار را در این گزارش مرور می‌کنیم.

 

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در هفته‌ای که گذشت اخباری از مسائل استانی در سراسر کشور منتشر شد که برخی از مهم ترین این اخبار را در این گزارش مرور می‌کنیم.

دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم

مصطفی رضایی مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره خبر ورود اولین قطار ترانزیتی افغانستان _ ترکیه به ایران و تکذیبیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد اولین قطار ترانزیتی که از مبداء افغانستان به مقصد ترکیه وارد مرز‌های شرقی کشور شد، از تصاویر روز ورود قطار مشخص است و در مرز‌های شرقی کشور نشان می‌دهد که قطار چه موقعیتی دارد، وارد شده و در ایستگاه مرزی ایران متوقف شده است.

وی افزود: چیزی که مشخص است آنست که این قطار اول اردیبهشت ماه سال جاری از مرز شمتیق وارد کشور شد و در ایستگاه شمتیق متوقف شد و هنوز هم بعد از چند روز در این ایستگاه قرار دارد. اما این که چرا راه‌آهن کشور این خبر را تکذیب کرد، ما هم متعجب شدیم و این تکذیب یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد، آن هم عدم اطلاع مدیرانی بوده که اظهار نظر کردند و بدون بررسی و بدون اطلاع مطلبی را در این مورد بیان داشتند.

 

سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان

در پنجاه و هشتمین برنامه دادستان بررسی مسئله پسماند زباله در استان گیلان با حضور محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم‌ رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و ️امید انصافی خبرنگار بررسی شد.

 

سیلاب هیرمند به گودزره انحراف پیدا کرد / تکرار بدعهدی‌ طالبان و وعده‌های نافرجام مسئولین

با تکرار سناریو سال‌های قبل و با توجه به بالا بودن میزان بارش امسال نسبت به سال نرمال، نگرانی‌هایی مبنی بر تکرار انحراف آب به گودزره وجود داشت که با توجه به تصاویر ماهواره‌ای بدعهدی طالبان مجددا صورت گرفت و مقادیر زیادی از آب رودخانه هیرمند به جای رسیدن به خاک ایران وارد بیابان بی آب و علف شد.

بند کمالخان که برخی به اشتباه آن را سد مخزنی می‌دانند قابلیت ذخیره تنها ۵۰ میلیون مترمکعب آب دارد، اما در واقعیت بند انحرافی آن توانایی انحراف بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب از رودخانه هیرمند پیش از سرریز سد مخزنی را دارد.

تصاویر ماهواره‌ای نیز گواه می‌دهد که حجم آب رودخانه هیرمند پیش از رسیدن به سد کمالخان بسیار بیشتر از آب پس از سد است و با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیر‌هایی برای انحراف به بیابان گودزره می‌شویم.

 

سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد

قربان حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی گلستان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو  گفت: مالیات‌های مستقیم در حوزه مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شوند که در مجموع در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان وصولی در گلستان حاصل شده است.

وی افزود: سال گذشته رقمی معادل ۷۸۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر اشخاص حقوقی، یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر درآمد و ۲۲۵ میلیارد تومان مالیات بر ثروت در گلستان وصول شده است.

حاجی مشهدی ادامه داد: بیشترین مالیاتی واصله در حوزه مالیات‌های مستقیم متعلق به زیر مجموعه‌های مالیات بر درآمد بود که رقم معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان است.

وی گفت: مالیات‌های وصولی بر در آمد در سه بخش مالیات بر حقوق کارکنان بخش دولتی، مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و مالیات مشاغل اجرایی می‌شود که مالیات حاصله در سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان وصول شده است.

 

اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم

کیوان آشنا، شهردار یاسوج با توجه به تجمع پاکبانان گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین داشته‌های یک سازمان منابع انسانی و منابع مالی است، در شهرداری نیز باوجود مسائل مختلف مثل تامین ماشین آلات و امکانات منابع انسانی در اولویت قرار دادیم.

وی در رابطه با بحث معوقات پاکبانان افزود: ما در ۹ ماهِ کاری ۱۲ تا پرداختی داشتیم و آخرین پرداخت‌ها ۱۳و۲۸ اسفند بوده است و بخشی از این پاکبان‌ها نیز نیروی رسمی هستند و حقوق شان به روز است که آخرین پرداختی آن‌ها نیز دیروز بوده و بخشی دیگر که نیروی شرکتی هستند ما ظرف ۹ماه ۱۲ بار پرداختی داشتیم.

شهردار یاسوج در پاسخ سوال خبرنگار دانشجو درباره اخراج پاکبانان گفت: چنین چیزی صحت ندارد، ولی به شرط آنکه هرکسی وظیفه اش را بدرستی انجام دهد، ولی اگر انجام ندهد ما ناچاریم نیروی جایگزین بیاریم. هرکس وظیفه خود را به درستی انجام دهد ما موظف به تشویق آن شخص هستیم.

 

جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟

روز گذشته در حالی که پیمانکار پروژه بهسازی قلعه تاریخی اشوراده قصد انتقال مصالح به جزیره اشوراده را داشت، تعداد زیادی از پرسنل محیط زیست مانع انجام این کار شدند که لحظاتی بعد مدیر کل میراث فرهنگی گلستان استوری قائل تاملی را در فضای مجازی منتشر کرد و جزیره آشوراده را، جزیره خودمختار چوسان خطاب کرد و دیگران و پیگیر کنندگان مقوله گردشگری آشوراده در فضای طعنه و کنایه؛ در پی یافتن جومونگ و سرزمین گوگوریو رفتند و این مصوبه ملی وارد مسیر جدیدی شد.

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد