Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@18:32:32 GMT

دهه امام شناسی در رادیو گفتگو

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۲۰۷

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، اهمیت شناخت همه جانبه بنیانگذار انقلاب و بهره مندی از اندیشه‌های رهبری امروز جزو ضروریات و رسالت اول هر رسانه‌ای است.

رادیو گفتگو در راستای وظیفه برنامه سازی و جریان سازی خود در رسانه ملی برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری دهه امام شناسی و پرداختن به موضوع‌های مرتبط با امام خمینی ره و مقام معظم رهبری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت بنیان خانواده یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های رهبری و مورد تاکید امام خمینی بوده که در برنامه "ترنج" و در یک ساعت حول محور ترویج و تبیین سبک زندگی امام خمینی (ره) و اندیشه‌های ایشان درخصوص «خانواده» به مخاطبان مشاوه و راهنمایی داده می‌شود و مرور اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) درخصوص علم آموزی و کسب تخصص توسط جوانان در برنامه "بی قاب بی نقاب" بررسی می‌شود.

وصیت نامه امام خمینی ره خود نمود عینی یک دانشگاه است بدین منظور با بازخوانی بخش‌هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره) با هدف مقابله با تحریف اندیشه‌های ایشان در ویژه برنامه " تا همیشه با امام" در ده قسمت به تحلیل و ارزیابی پرداخته می‌شود.

حکمرانی مطلوب از شاخص‌های اول در نظام اسلامی است که در دهه امام شناسی و در برنامه رهنما با نگاهی به مشخصه‌های حکمرانی مطلوب در نگاه امام خمینی (ره) این مهم به اطلاع مخاطبان می‌رسد.
برنامه گفت و گوی اقتصادی با رویکردی متفاوت به عدالت اقتصادی در اندیشه امام خمینی (ره) می‌پردازد تا الگویی متناسب با جامعه امروز برای مخاطبان ایجاد کند.

همچنین به دلیل اهمیت زن و خانواده در نگاه بنیانگذار انقلاب، گفت و گوی اجتماعی در روز رحلت امام خمینی به بحث زنان و خانواده در اندیشه امام خمینی (ره) اختصاص می‌یابد.

با توجه به اینکه حضرت آیت اله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت سردار سلیمانی بحث قوی شدن را در تمام حوزه‌ها مطرح کردند این کلید واژه در راس بسیاری از گفتگو‌ها از جمله گفت وگوی علمی قرار گرفت تا دغدغه‌های ایشان را در جامعه نخبگانی بررسی کند.

دغدغه‌های فرهنگی امام خمینی (ره) در دوران حیات ایشان؛ دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری از نفوذ تا ولنگاری فرهنگی هم سرفصل یازدهمین برنامه در دهه امام شناسی رادیو گفتگو است تا برنامه گفت و گوی فرهنگی به تحلیل آن بپردازد.

در این میان برنامه گفت و گوی سیاسی هرروز ساعت ۱۷:۳۰ با رویکردی خاص به تبیین و تحلیل سبک شناسی و زیست سیاسی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بصورت زنده می‌پردازد تا بتواند قسمتی از دریای مفاهیم در اندیشه‌های رهبری و نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی را به مخاطبان علاقه‌مند برساند.

مخاطبان رادیو گفتگو برای ارتباط با این برنامه و دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی می‌توانند با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ و شماره تماس ۲۷۸۶۱۰۳۵ در ارتباط باشند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رادیو گفتگو امام شناسی وصیت نامه امام خمینی ره دهه امام شناسی رادیو گفتگو امام خمینی گفت و گوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نسبت به فعالیت جریان مرموزی هشدار داد که در سال‌های اخیر نه تنها درصدد حذف اندیشه‌های امام بوده، بلکه سعی داشته تصاویر متعلق به ایشان را نیز از ادارات و نهادهای دولتی حذف کند. 

به گزارش جماران، جواد امام به «صبح ما» گفت: به‌طور کلی، پروژه امام‌زدایی سالهاست که کلید خورده است و نشانه‌هایش را می‌توان در کنار گذاشتن مردم از اداره امور یا اختلال در انتخابات آزاد دانست. 

این فعال سیاسی تأکید کرد: جایگزین کردن تئوری آقای مصباح یزدی به جای اندیشه‌های بنیانگذار نظام، کار را برای بسیاری از صاحبان قدرت آسان کرده است، زیرا از نگاه آنها مردم، حق و نقشی در اداره کشور ندارند و این یعنی حرکت برخلاف آرمان جمهوریت.

وی در پاسخ به اینکه مسئولین از حذف تصاویر امام و جایگزینی آن با تصویر رئیس جمهور چه هدفی را دنبال می‌کنند، گفت: علت این نوع اقدامات را باید در رفتارهای زشتی جست و جو کرد که بوی قدرت‌طلبی و انحصار می‌دهند. شما ببینید اگر با درشت‌گویی‌های یک معمم درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام که خاتم پیغمبران را گوشت تلخ خطاب کرد، برخورد می‌شد، یک عده نیز که تمام موقعیت امروزشان مدیون کار بزرگ امام است، به خود اجازه نمی‌دادند تصویر ایشان را حذف کنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران در تحلیل تازه‌ترین اقدام، یعنی تغییر نام خیابان یادگار امام دماوند و جایگزین کردن نام مرحوم عسگراولادی به جای آن افزود: آنچه دارد به مردم مخابره می‌شود، این است که نیازی به نام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیست و گویا قرار است هر چیزی که منتسب به امام است، به مرور زمان کنار گذاشته شود. از تصاویر امام گرفته تا تابلوی خیابان‌ها به نام ایشان، به تدریج در حال حذف شدن هستند تا ماهیت افراد مستقر در قدرت، بیشتر از گذشته نمایان شود.

جواد امام در پایان، با اشاره به تفاوت‌های اندیشه‌ای امام با آنچه امروز وجود دارد، اظهار داشت: امام هیچ‌گاه، حکومت بر مردم را بدون مشارکت آنها جایز نمی‌دانست و همواره به کارگزاران نظام تشر می‌زد که مبادا در تصمیم‌گیری‌های خود، مردم را لحاظ نکنند. اسلام مدنظر ایشان هم، رحمانی بود، اما متأسفانه اسلامی که امروز از سوی مدعیان حذف نام امام ترویج می‌شود، شباهت زیادی به اسلام طالبانی دارد.

دیگر خبرها

  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • رضایتمندی سی و دو درصدی مخاطبان از رادیو کیش