Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:04:17 GMT

شکستن امواج تحریم آمریکا در آبهای ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۶۶۸

شکستن امواج تحریم آمریکا در آبهای ونزوئلا

نشریه فرانسوی لوموند (lemonde) عبور نفتکش­ های ایرانی از دریای کارائیب در رساندن سوخت به ونزوئلا و پهلو گرفتن آن­ها در بندر ونزوئلا را که با اسکورت ناوها و هواپیماهای نظامی این کشور همراه شد، عملیات دو کشور در به نمایش در آوردن «محدودیت سیاست فشار و تحریم واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا» توصیف کرد.

اقدام دو کشور در تجارت آزاد در حالی ادامه دارد که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید اقتصادی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش‌ها به سواحل ونزوئلا کرده بود؛  ایران نیز به آمریکا نسبت به عواقب ممانعت احتمالی این کشور در ارسال محموله سوخت به ونزوئلا هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانس ۲۴ (france۲۴)  به نقل از دریادار "کرگ فالر" فرمانده ارشد ارتش آمریکا که هدایت فرماندهی جنوب این کشور در آب های کارائیب را بر عهده دارد؛ گزارش داد واشنگتن نسبت به اقدامات ایران درباره ونزوئلا   «نگران» است.

روزنامه فرانسوی لوریان لوژور (lorientlejour) به نقل از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  نوشت: رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ۱۷ مه در نامه ­ای به دبیرکل سازمان ملل متحد «آنتونیو گوترش» هرگونه اقدام آمریکا در دریای کارائیب در ایجاد اختلال در سوخت رسانی را «غیرقانونی» توصیف و آن را به «دزدی دریایی» تشبیه کرد.

 این تارنمای خبری همچنین با اشاره  به تاریخچه­ روابط دوستانه دو کشور به عنوان دو کشور زوج ضد امپریالیستی افزود: آمریکا بیهوده عملیات ایران و ونزوئلا را تهدید کرده و دقیقاً مشخص نیست پایه و اساس این تهدیدات بر چه چیزی استوار است؟ تحریم­ های یکجانبه­ آمریکا با هدف به انزوا کشاندن ایران و ونزوئلا ثمره ­ای نداشته و دو کشور توانستند با تداوم مذاکرات مستقیم، خارج از شبکه­ مالی بین­ المللی، به تجارت بپردازند.

روزنامه فرانسوی لاکروا (lacroix) نیز تعامل محور تهران-کاراکاس را عملیات چالش برانگیزی برای واشنگتن توصیف کرد که سلاح مورد علاقه­ دونالد ترامپ و کاخ سفید در تحریم را بی اثر ساخته است.

تارنمای فرانس  تی وی انفو (francetvinfo.fr ) در گزارشی اقدام ایران در تحویل سوخت به ونزوئلا را در هم شکستن محاصره آمریکا قلمداد کرد. اگرچه تحریم ­های یکجانبه­ آمریکا با هدف خارج کردن ایران و ونزوئلا از سیستم مالی جهانی اعمال شده است اما ابتکار عمل دو کشور ایران و ونزوئلا در تداوم مذاکرات مستقیم و خارج از شبکه­ های مالی بین ­المللی، ایالات متحده آمریکا را به چالش کشیده است.  

پایگاه خبری اوبسرواتور کنتیناتال (observateurcontinental.fr) در گزارشی تحلیلی نوشت: دست رد تهران و کاراکاس به سیاست های آمریکا و کشورهای غربی موید آن است که چندقطبی شدن جهان واقعیتی است که دیگر کاملاً تحقق یافته و چالش جدید ایران و ونزوئلا که دولت آمریکا با آن روبروست، مهر تائیدی بر این واقعیت است.

تارنمای خبری ایریس فرانس (iris-france) به نقل از اسپوتنیک، واکنش صریح و آشکار دو کشور ایران و ونزوئلا در برابر تحریم­ های کاخ سفید و سیاست تهاجمی آمریکا را در راستای پیام ایران و ونزوئلا مبنی بر اینکه «ما از ترامپ نمی­ترسیم» توصیف کرد.

 این پایگاه خبری همچنین افزود: ایرانی ها در صورت لزوم از ابزار مقابله به مثل قدرتمندی در آب های خلیج فارس، در واکنش به هرگونه اختلال احتمالی آمریکا در تجارت آزادانه دو کشور برخوردارند.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز پیش­تر با ورود نخستین نفتکش ایرانی به بندر ونزوئلا، دو کشور ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.»

 به رغم تهدیدات آمریکا بر ایجاد جدایی میان تجارت نفتی میان تهران و کاراکاس، تا کنون چهار نفتکش از ۵ نفتکش حامل سوخت ایران با همراهی اسکورت ویژه نیروهای مسلح ونزوئلا در بنادر این کشور پهلو گرفته‌اند. نفتکش پنجم هم قرار است تا روز ۱۲ خرداد وارد آبهای ونزوئلا شود.

برچسب‌ها تحریم شرکت ملی نفتکش ایران دولت ترامپ نفت ونزوئلا پروندهٔ خبری اعزام پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم شرکت ملی نفتکش ایران دولت ترامپ نفت ونزوئلا تحریم شرکت ملی نفتکش ایران دولت ترامپ نفت ونزوئلا ایران و ونزوئلا دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا