Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از گرگان ؛ «هادی هاشمیان»گفت : دومین جلسه گسترش عدل و آزادی اجتماعی با موضوع زمین خواری در استان برگزار شد و در این جلسه به موضوع واگذاری نا به حق اموال دولتی به برخی از اشخاص صاحب نفوذ پرداخته شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان  ادامه داد: متاسفانه ۱۰ هزار متر از املاک گران قمیت در حاشیه ناهارخوران  به برخی از افرادی بانفوذ واگذار شده است و واگذاری این اموال نا به حق و غیر عادلانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان با بیان اینکه اراضی واگذار شده هر متری چند میلیون تومان قیمت دارد، بیان کرد: این واگذاری ها بر اساس قانون نیست  و براساس قانون مسکن و شهرسازی برای کارهای عامه المنفعه  مثل ساخت مسجد و مدرسه  این اراضی را باید واگذار می کرد.

وی افزود: در این مناطق شاهد آن هستیم که کودکان برای رفتن به مدارس باید مسافت طولانی را طی کنند و یا اینکه در برخی مناطق نیز مسجد وجود ندارد، در این جلسه مصوب شده کار کارشناسی در خصوص واگذاری این املاک انجام شود و نتیجه را به استحضار مردم می رسانیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان یادآور شد: دادستان موظف شد برای پیشگیری از چنین اقداماتی مکاتبه ای به کمیسیون ماده پنج استانداری انجام دهد و  در این نامه تاکید می شود که اداره کل منابع طبیعی اراضی را که از محدوده منابع طبیعی خارج می کنند و در اختیار مسکن و شهرسازی قرار می دهد به دادستان شهرستان نیز ابلاغ کند و از باب حقوق عامه دادستان نیز از شرایط واگذاری این اراضی آگاه باشد.

48

کد خبر 1393845

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد