Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به افزایش تقاضای ضمانت‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸ گفت: زمینه فروش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال محصول دانش‌بنیان فراهم شده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، روح ‌الله ذوالفقاری معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی میزان ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی این صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته را صعودی و مثبت ارزیابی کرد و گفت: به طور کلی ۱۰۸۵ فقره درخواست اخذ ضمانت نامه از سوی ۳۱۸ شرکت بوده که ۱۲۶۰۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ذوالفقاری گفت: نتایج بررسی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اخذ کننده خدمت ضمانت نامه صندوق نوآوری و شکوفایی در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۵۰۰ ضمانت نامه برای ۱۴۳ شرکت دانش بنیان به مبلغ ۸۸۹۵ میلیارد ریال صادر شده است که این میزان منجر به انعقاد بیش از ۳۰۰ قرارداد برای فروش محصولات دانش بنیان و ایجاد زمینه فروش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال محصول دانش بنیان شده است.

به گفته وی، بیشترین تعداد درخواست صدور ضمانت‌نامه در آبان و بهمن ماه سال گذشته و بیشترین تقاضا برای ضمانت نامه‌های بانکی با توجه به مبلغ در ماه‌های شهریور و آبان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بر اساس گزارش عملکرد ضمانت‌نامه در سال ۹۸، درخواست‌های شرکت‌های دانش بنیان تولیدی نوع ۲ در صدر تقاضای صدور ضمانت نامه قرار داشتند.

ذوالفقاری شرکت‌های دانش بنیان استان تهران را به عنوان بیشترین متقاضی دریافت کننده ضمانت نامه عنوان کرد و گفت: بیشترین متقاضیان بعد از استان تهران، به لحاظ مبلغ استان فارس با مبلغ پرداختی ۳۳۲۱ میلیارد ریال و به لحاظ تعداد استان اصفهان با صدور ۷۷ ضمانت نامه بوده است. به عبارت دیگر استان‌های تهران، فارس و اصفهان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی بیشترین شرکت‌های دانش بنیان متقاضی صدور ضمانت نامه را شرکت‌های فعال در زمینه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته عنوان کرد و گفت: در طبقه بندی حوزه فناوری شرکت‌های فعال در زمینه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و سخت افزار‌های برق و الکترونیک، لیزر فوتونیک استقبال بیشتری داشتند.

وی در زمینه میزان نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز گفت: بهره برداران و ذینفعان اصلی ضمانت نامه‌های صادر شده صنایع نفت، گاز و انرژی بوده است که شامل شرکت‌های مربوط به وزارت نیرو، پتروشیمی، نفت و گاز است. بیشترین ضمانت نامه صادر شده نیز مربوط به قرارداد‌های شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های انتقال گاز ایران، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجتمع‌های گاز پارس جنوبی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محصولات دانش بنیان شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ضمانت نامه شرکت های دانش بنیان دانش بنیان میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان