Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@07:30:15 GMT

مراسم «پیشوای قیام» در صحن امامزاده جعفر(ع) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۶۸۲

مراسم «پیشوای قیام» در صحن امامزاده جعفر(ع) برگزار شد

مراسم پیشوای قیام با حضور مسؤولان و یکصدوده تن از هنرمندان، نویسندگان، شاعران، فرهیختگان و اصحاب رسانه در صحن مطهر امامزاده موسی ابن جعفر کاظم(ع)پیشوا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه قیام تاریخی 15خرداد مراسم ویژه «پیشوای قیام»به مدت دو روز  برای بررسی ابعاد این قیام مهم در سال ۴۲ و ثمرات آن در پیشوا برگزار می شود تا ضمن بررسی ابعاد فرهنگی، معنوی و سیاسی قیام مورد در راستای ترویج هر چه بیشتر آن گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به نخبگان فرهنگی و هنری اظهار کرد: ما باید در همه مقاطع پای اعتقادات، مرجعیت و ولایت فقیه ایستادگی کنیم.

وی درس بزرگ قیام ۱۵خرداد را ایستادگی و مقاومت بر ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: باید به هر قیمتی که شده پای آرمان‌ها و ارزش‌ها و خون‌هایی که برای آن‌ها حرکت، قیام و انقلاب کردیم با جان و دل بمانیم و از اهداف خود دست برنداریم.

امام جمعه پیشوا قیام۱۵خرداد، بهمن ۵۷، دفاع مقدس و سایر مقاطع حساس، مهم و تعیین کننده چهل سال گذشته را الگوی بسیار مناسبی برای جوانان ایران و حتی جهان برشمرد و گفت: دلیرمردان ما در دوران دفاع مقدس همه هستی خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند و در دفاع از حرم هم جوانان غیور دیگری با ادامه راه امام(ره) و شهدا پای ارزش و آرمان این انقلاب شکوهمند اسلامی ایستادند تا خدشه‌ای به اعتقادات و باورهای ما وارد نشود.

مردم پیشوا سیل خروشان انقلاب را به راه انداختند

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در ادامه مراسم ابراز داشت: قیام ۱۵خرداد یادگاری از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم کشور ما و واکنشی از احساس عمیق مذهبی ملت ایران است.

وی اضافه کرد: تفاوتی که نگاه و اعتقاد مردم ما به خصوص مردم پیشوا با سایر نقاط دیگر و حتی جهان در حال حاضر دارد آموزه‌هایی است که از مکتب امام خمینی(ره) و اسلام دریافت کرده بودند.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه عمق نگاه و تفکر  امام در مردم عزیز شهرستان پیشوا در آن شرایط خفقان متبلور بود، افزود: در شرایط سیاسی و امنیتی آن روزها اهالی این دیار از کنار مضجع شریف امامزاده جعفر(ع) به تبعیت و دفاع از مرجعیت انقلاب خود را آغاز کردند و سیل خروشانی به راه انداختند.

عباسی با تأکید بر اینکه خون سرخ شهیدان این قیام مقدمه انقلاب و نهضت سال ۵۷ شد، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا امروز تمدن‌ساز شده و به جایگاهی قدرتمند و با عزت و افتخار دست یافته است.

در ادامه این مراسم «پیشوای قیام» نخبگان فرهنگی کشور و مستندسازان در خصوص بررسی ابعاد مختلف قیام و نحو به نمایش گذاشتن این قیام با یکدیگر تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس اسلام امام خمینی پیشوا پیشوای قیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر مبارکه در این مراسم گفت: خانواده‌های معظم شهدا الگوی بی نظیری برای ملت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎ و عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و ‏خانواده‌های آنان است‎. ‎
حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی شجاع و دلیر، در زمان ۸ سال دفاع مقدس، جان برکف در جبهه‌ها حاضر شدند و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مرحوم ضیایی، ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در سن ۸۴ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.
شهید مجید ضیائی درسن ۱۲ سالگی در تظاهرات پیش از انقلاب به دست نیرو‌های پهلوی همچنین اصغر ضیایی برادر این شهید بزرگوار ۱۲ شهریور سال ۶۰ در ۱۶ سالگی در جنوب کرخه، خدابخش ضیایی، نیمه آذر سال ۶۰ در ۱۸ سالگی در عملیات طریق القدس و محمدرضا ضیایی، ۱۱ آبان سال ۶۱ در عملیات محرم در محور عین خوش در ۱۴ سالگی به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان