Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اسلامشهر گفت: باعوامل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهرستان و با سوءاستفاده کنندگان از تصاویر شخصیت‌های ارزشی نظام در این امور غیرقانونی به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر ،مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز این شهرستان که بعدازظهر امروز در محل سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر تشکیل شد، اظهار کرد: در کشور برای پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز قوانین بازدارنده و مستحکمی وجود دارد که به علت عدم اجرای دقیق آن‌ها امنیت اجتماعی جامعه و کلیات نظام آسیب می‌بیند و دشمنان بهره‌مند بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر به وظایف قانونی به موقع عمل نشود چندین تبعات ناخوشایند به همراه خواهد داشت، افزود:در تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز علاوه بر هدر رفتن اموال عمومی و شخصی و منابع طبیعی برای عدم ممانعت از ساخت‌وساز در مرحله نخست، زمینه ایجاد نارضایتی افراد مختلف، خدشه دار شدن امنیت اجتماعی جامعه و در نهایت وقوع بحرانی به وجود می‌آید.

فرماندار اسلامشهر با تأکید بر اینکه واقعیت بروز انواع سودجویی‌ها در پشت پرده تخلفات غیرمجاز رها کرده و شناسایی نشده‌اند، بیان کرد: ظهور ساخت‌وسازهای غیرمجاز موجب می‌شود تا افراد دیگر هم به انجام تخلف و راه‌های غیرقانونی ساخت‌وساز ترغیب شوند و افزایش این قبیل کارها و آمارهای ساخت و سازهای غیرمجاز مایه شرمندگی برای ما مسؤولان است.

مرسلپور با هشدار به افراد فرصت طلب و سودجو، تأکید کرد: متأسفانه عده افراد سودجو و فرصت طلب در ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام به استفاده از عناوین و تصاویر شخصیت‌های ارزشی می‌کنند تا مانع از اجرای قانون شوند که باید این سوءاستفاده کنندگان علاوه بر تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در دستگاه قضایی به شدت برخورد و مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی بر ضرورت و اهمیت اجرای دقیق قوانین تأکید کرد و گفت: اگر ما برای اجرای قانون برنامه روشن و مشخصی نداشته باشیم، دقیقاً دچار روزمرگی و نارضایتی عمومی می‌شویم و امنیت اجتماعی آسیب می‌بیند و نهایتاً کلیات نظام دچار آسیب شده و دشمنان نظام و این سرزمین بهره و سود خواهند برد.

رئیس شورای تأمین شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: باید در همه زمینه‌ها مراقبت و برنامه‌ریزی کنیم و بهانه‌ای به دست فرصت‌طلبان و دشمنان ندهیم، از هر عملکرد ناصواب که ما بعدها مجبور شویم برخورد متقابل با مردم کنیم دشمنان استفاده می‌کنند.

مرسلپور با اشاره بر اهمیت حفظ اراضی کشاورزی منطقه، ادامه داد: تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و تخریب ملک ساخته شده در سطح شهرها و روستاها افتخار نیست بلکه باید افتخار ما جلوگیری از احداث بنا و ملکی غیرمجاز در اراضی مستعد و حاصل‌خیز کشاورزی شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه باید شهرداری‌ها، بخشداری ها و دهیاری‌ها گشت‌های کنترلی و بازرسی از ساخت‌وسازها را به بخش خصوصی واگذار کنند، عنوان کرد: باید با هر شخص و نهاد و دستگاهی که پشت‌پرده وقوع این جرایم بوده سخت برخورد و به دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی سپرده شوند تا به اشد مجازات برسند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و شهروندان دلسوز کمک کنند تا افراد ناسالم و مجرم در این حوزه شناسایی شوند،گفت: باید اجرای سریع و دقیق قوانین مانع از بروز چنین تخلفاتی در سطح شهرستان شد، نباید تقابلی با مردم برخورد کنیم، تنها گزارش دادن از انجام فلان تخلف کافی نیست و باید در چارچوب قانون در نطفه شکل‌گیری تخلف مانع از انجام آن شد.

مرسلپور با هشدار به مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان، اظهار کرد: از امروز اگر ملکی غیرمجاز در هر بخشی ساخته و بعد تخریب شود به عنوان نماینده عالی دولت و بر اساس ماده ۳۴ قانون شورای امنیت کشور از بالاترین مسؤولان دستگاه استانداری و مراجع قضایی به دلیل تعلل در اجرای وظایف قانونی شکایت خواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید عناصر متخلف در مجموعه ها شناسایی و معرفی شوند، اذعان کرد: باید پشت صحنه‌های ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان روشن و در اعطای امتیازات آب، برق و گاز شرایط لازم قانون لحاظ  و حداکثر تا پایان سال جاری تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی شهرستان تعیین تکلیف و پرونده آن‌ها مختومه شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد :با توجه به اینکه فعالیت هر تشکیلاتی تحت عنوان هیأت امناء در شهرستان غیرقانونی است و قرار نیست هیچ زمین کشاورزی برای ساخت باغ ویلا و کاربری‌های دیگر از بین برود، از شهروندان درخواست می‌کنم از هر گونه خرید و فروش فیش زمین، امتیاز و غیره در قالب این تشکل‌ها و از بروز هرگونه مشکل برای خود و دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان جداً خودداری کنند چرا که فعالیت این‌گونه تشکل‌ها غیرقانونی و نوعی کلاهبرداری و سوءاستفاده از افراد است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون اسلامشهر غیرمجاز برخورد قاطع ساخت وسازهای غیرمجاز فرماندار اسلامشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است

اکبر قنبری در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، برگزاری میز خدمت با حضور مدیران شهرستانی، شهری و دستگاه‌های خدمات رسان در محل آموزش و پرورش را گامی ارزشمند در پاسخگویی و گره گشایی از مشکلات و درخواست‌های همکاران فرهنگی دانست و افزود: در ادامه برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه ویژه ای در تجلیل از مقام شامخ معلم خواهیم داشت، تا بتوانیم این جایگاه برجسته را نزد دانش آموزان بیش از گذشته ترسیم کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر، عملکرد مجموعه آموزش و پرورش اسلامشهر در دو سال گذشته را تحولی عظیم دانست و افزود: کسب رتبه برتر در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رتبه برتر در راهیان نور دانش آموزی، افزایش چندین برابری فعالیت‌های فرهنگی، کسب ٢٧ مقام ورزشی تیم‌های ورزشی در سطح استان تهران، راهیابی و کسب رتبه‌های برتر دانشگاه‌های کشور از جمله توفیقات به دست آمده است.

قنبری همچنین به رشد فعالیت‌های عمرانی آموزش و پرورش اسلامشهر اشاره کرد و گفت: در حوزه عمرانی، چندین مدرسه تخریب و بازسازی شد و در این خصوص ٢۵۰ کلاس درس در دست ساخت است، که ١٠٠ کلاس درس تحویل شده است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه نوسازی و بهسازی، زیباسازی مدارس شاهد یک تحول و رشد چشمگیری در مجموعه آموزش و پرورش اسلامشهر بوده ایم که این تلاش‌های تحولی استمرار خواهد داشت.

کد خبر 6098711

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل