Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:27:17 GMT

نقش IT را در کشاورزی پررنگ کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۲۳۱

نقش IT را در کشاورزی پررنگ کنیم

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم اصلاحات در بخش کشاورزی استان، خواستار پررنگ شدن نقش IT در بخش کشاورزی شد.

هدایت حاتمی در جلسه عصر امروز (10 خرداد) کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد استان یاد کرد و گفت: این بخش هم بواسطه پتانسیل‌های خدادادی از جمله آب و اراضی حاصلخیز و هم به واسطه امکاناتی که ایجاد شده، خصوصا سدها، بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه طیف بهره‌برداران حدود 120 هزار نفری کشاورزی نیز در استان قابل توجه است، اظهار کرد: هرگونه تحول در بخش کشاورزی استان در سبد معیشت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حاتمی افزایش بهره‌وری ومدیریت مصرف آب را از جمله تحولاتی دانست که باید در حوزه کشاورزی استان لحاظ شود و عنوان کرد: باید به پررنگ کردن نقش IT در حوزه کشاورزی در بخش‌های مختلف دام، طیور، زراعت، باغداری و ... توجه کنیم.

وی همچنین توجه به مشاغل عمومی در بخش کشاورزی را نیز ضروری خواند و افزود: یکی از چالش‌های کشورهای در حال توسعه در بخش کشاورزی استفاده از امکانات و تجهیزات و کمرنگ شدن نفش نیروی انسانی است که باید به این مهم توجه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از ظرفیت فارغ التحصیلان و متخصصان بخش کشاورزی بیکار در روستاهای استان یاد کرد و گفت: این افراد صاحب ایده برای ارتقا بخش کشاورزی هستند که باید از آنها حمایت کنیم و مشکلی هم بابت تامین منابع مالی برای آنها نداریم.

حاتمی توسعه زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی را نیز مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: توسعه زنبورستان‌ها، توجه به گلخانه‌ها و ... نیز باید در برنامه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه بر لزوم تقویت تراز بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه هم تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه هاب غرب کشور شویم و بتوانیم به استان‌های همجوار خدمات بدهیم.

حاتمی از چهار مرکز تخصصی حوزه بهداشت و درمان که با همکاری بخش خصوصی در دست پیگیری و احداث است هم یاد کرد و افزود: باید زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران این بخش را فراهم کنیم.

وی تسهیل‌گری برای ارایه مجوز به سرمایه‌گذاران حوزه بهداشت و درمان را ضروری دانست و اضافه کرد: باید اشتغالزایی در این بخش نیز به سمت افرادی برود که تک شغله هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حوزه دیگری که علاقمند به توسعه آن هستیم بحث حمل و نقل و لجستیک است که می‌تواند محرک بسیاری از حوزه‌های دیگر در استان هم باشد.

حاتمی بر لزوم تعیین تکلیف مانده اعتبارات اشتغالزایی خصوصا در بخش تسهیلات روستایی و مشاغل خانگی هم تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه نباید اجازه بدهیم این تسهیلات برگشت بخورد، اما پرداخت تسهیلات به زنجیره‌های ارزش باید در اولویت باشد.

وی در پایان اجرای مصوبات کارگروه اشتغال را ضروری دانست و عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه کشاورزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود

فرماندار کرمانشاه از آغاز به کار فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از بامداد سیزدهم اردیبهشت‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی کرمانشاه برای تعیین دو کرسی باقیمانده به مرحله دوم کشیده شده و رأی‌گیری برای تعیین این دو کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: این چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب حروف الفبا آقایان «جهانبخش امینی» با کد انتخاباتی ۱۱، «ابراهیم رحیمی زنگنه» با کد ۲۲، «فضل‌الله رنجبر» با کد ۳۳ و «عبدالرضا مصری» با کد ۴۴ در این دوره از انتخابات حضور دارند و از امروز از طریق فرآیند رسمی در روزنامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها شعب اخذ رأی به اطلاع عموم خواهد رسید و در سطح شهر نیز این اطلاع‌رسانی را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازه زمانی تبلیغات از ساعت صفر بامداد سیزدهم اردیبهشت تا ۸:۰۰ روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت است که شهروندان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب نماینده‌ای شایسته حداکثر استفاده را داشته باشند.

آمویی ادامه داد: با توجه به اینکه کدها نسبت به دور اول دو رقمی شده و از هشت حوزه انتخاباتی که در کشور امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه کرمانشاه است که دستگاه‌های اخذ رأی آن به‌صورت مکانیزه مستقر شده و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

وی گفت: با هدف آشنایی بیشتر رأی‌دهندگان با نحوه رأی دادن به صورت الکترونیک، کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده است که هم‌وطنان می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات و دو کرسی باقی‌مانده در مجموع برای شهر کرمانشاه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 749750

دیگر خبرها

  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات