Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:49:15 GMT

تجارت ریلی ایران و ترکیه به ۶۳۰۰ واگن کالا رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۲۷۳۶

تجارت ریلی ایران و ترکیه به ۶۳۰۰ واگن کالا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید روح اله لطیفی، گفت: از ابتدای سال جاری تا نهم خرداد ماه، تجارت کشورمان با ترکیه از طریق ریل به ۶ هزار و ۳۰۰ واگن، کالای تجاری رسید که سهم صادرات کالای ایرانی به ترکیه ۳۰۷۲ واگن و سهم کالای وارداتی نیز ۳۲۲۸ واگن کالا بوده است.

لطیفی اظهار داشت: از سوم اسفند ۹۸ تا کنون، مرز زمینی بازرگان از سوی ترکیه به روی کامیون‌های ایرانی بسته است و در این مدت ۶ هزار و ۶۹۲ تن کالا از طریق کامیون‌های ترانزیتی سایر کشورها به ترکیه از مسیر زمینی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر تنها مسیر تبادل کالا بین دو کشور مسیر ریلی و از گمرک رازی است و امیدواریم پس از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور تا روزهای آینده شاهد بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی دو کشور باشیم.

کد خبر 4937854

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران ترکیه ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت سهام عدالت بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت آزادسازی سهام عدالت بورس وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت حسین مدرس خیابانی قیمت سکه بهار آزادی صنعت خودروسازی پیش فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم