Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این روزها که کرونا مشکلات بسیاری به دنبال داشت اما نکته جالب این است که مازندران که قبل از کرونا در جایگاه سوم تردد بوده اما این بار و در تعطیلات عیدفطر با پیشی گرفتن از جایگاه سوم در جایگاه دومین استان پرتردد کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مازندران استان پرتردد کشور است و  همواره شاهد حضور مسافران به این استان سرسبز کشور هستیم.

حتی این روزها که کرونا مشکلات بسیاری به دنبال داشت اما نکته جالب این است که مازندران که قبل از کرونا در جایگاه سوم تردد بوده اما این بار و در تعطیلات عیدفطر با پیشی گرفتن از جایگاه سوم در جایگاه دومین استان پرتردد کشور قرار گرفت.

طی روزهای گذشته شاهد حضور مسافران بسیاری در استان مازندران بودیم که این وضعیت همچنان ادامه دارد و امروز نیز شاهد افزایش حجم تردد در محورهای شمال هستیم.

 

محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران درباره وضعیت تردد خودروها در محورهای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در حال حاضر تردد خودروها در مسیر شمال به جنوب و همچنین جنوب به شمال محور کندوان برخی مقاطع نیمه‌سنگین و برخی مقاطع پرحجم است.

وی افزود: همچنین آمد و شد خودروها در هر دو مسیر محور هراز پرحجم و در محورهای سوادکوه و کیاسر به‌صورت عادی و روان جریان دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: براساس آمار سامانه تردد شمار در محورهای استان مازندران تعطیلات عیدسعید فطر از روز چهارشنبه۳۱ اردیبهشت‌تا روز سه‌شنبه ۶ خرداد ماه سال جاری به طور متوسط در هر روز حدودیک‌میلیون ۸۴۳ هزار تردد در سطح محورهای استان مازندران به ثبت رسید.

 

هاشمی افزود: مازندران رتبه دوم پرترددترین استان را پس از استان تهران در کشور به خود  اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه در تعطیلات عید فطر بیش از ۱۲ میلیون تردد به ثبت رسید، تصریح کرد: این میزان از تردد در مقایسه با متوسط تردد در دوره مشابه سال قبل نشان دهنده کاهشی در حدود ۶.۵درصدی است که به‌طور حتم این کاهش تردد مربوط به شرایط موجود در کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا است.

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در پایان گفت:پرتردد ترین محورهای استان‌ساری قائم‌شهر و برگشت بابل قائم‌شهر و برگشت و بابل ـ آمل و برگشت و اوج ترافیک از ساعت ۱۷ الی ۱۸ روز پنج‌شنبه یکم خرداد ماه بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: هاشمی تردد مازندران جایگاه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه در کمیته بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه، آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح شد که بر اساس آن جایگاه کرمانشاه ۹ پله بین استان‌های دیگر ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در اولین کمیته بهود فضای کسب و کار استان در سال ۱۴۰۳، با اشاره به بهبود ۹ پله‌ای جایگاه کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار، گفت: اینکه تنها با دو دهم درصد بهبود شاخص فضای کسب و کار، رتبه استان ۹ پله ارتقاء یافت، بیانگر رقابت تنگاتنگ بین استان‌ها در این خصوص است.

وی ادامه داد: این ارتقاء جایگاه استان زمانی باعث خوشنودی خواهد شد که ادامه‌دار باشد، نه اینکه در فصول آینده جایگاه فعلی را از دست بدهیم.

محمدی بر لزوم همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها برای بهبود شاخص فضای کسب و کار استان تاکید کرد تا بتوانیم جایگاه فعلی را باز هم ارتقاء دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از عواملی که به نظر می‌رسد به کمک بهبود فضای کسب و کار استان آمده را رونق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌ها در فصل پاییز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تامین مالی از بانک‌ها عامل بسیار مهمی در شاخص فضای کسب و کار استان است که چندان هم در اختیار ما نیست، گفت: متاسفانه کرمانشاه استانی کم درآمد است و این پایین بودن منابع بانک‌ها منجر به عدم توانایی در پرداخت تسهیلات می‌شود.

محمدی همچنین بر لزوم هزینه کرد حداقل ۵۰ درصدی منابع بانک‌های کرمانشاه، خصوصا بانک‌های خصوصی در داخل استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آرش میرانی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در این نشست که عصر دیروز(پنجم اردیبهشت) برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح کرد و با بیان اینکه شاخص فضای کسب و کار به صورت فصلی و سالانه توسط اتاق بازرگانی پایش می‌شود، گفت: در این پایش ۷۰ مولفه شامل ۴۲ مولفه آماری و ۲۸ مولفه پیمایشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی آخرین آمار منتشره شاخص فضای کسب و کار را مربوط به پاییز ۱۴۰۲ دانست که کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۹ در جایگاه یازدهم کشور به صورت مشترک با دو استان دیگر قرار گرفته و نسبت به میانگین کشور نیز وضعیت مساعدتری دارد.

میرانی از بهبود جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار نسبت به فصل قبل یعنی تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و عنوان کرد: در تابستان ۱۴۰۲ با عدد شاخص فضای کسب و کار ۶.۱۷ در جایگاه ۲۰ کشور قرار داشتیم و وضعیت کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری نامساعدتر بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق کرمانشاه غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و مقررات را سه عامل مهم مخل فضای کسب و کار در کرمانشاه در فصل پاییز ۱۴۰۲ عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان