Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود یک هفته از قطعی و کاهش فشار آب حسن آباد فشافویه شهرستان ری می‌گذرد، مسؤولان انتظار صبوری دارند اما مردم در این روزهای گرم تابستان صبرشان لبریز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حدود یک هفته پیش بود که آب شهر حسن آباد و روستاهای بخش فشافویه به مرور رو به کاستی رفت و کار به جایی رسید که آب تعدادی از محلات پرجمعیت این شهر با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان امر دلیل این موضوع را سوختگی پمپ آب چاه مادر عنوان کرده و خواستار صبوری از مردم هستند تا بتوانند در مدت زمان معینی این مشکل رو حل کنند.

هزینه بالای اختصاص حق انشعاب اما کیفیت آب پایین‌تر از تهران

از آن سو علیرضا شیدوش عضو شورای شهر حسن آباد نظر دیگری دارد و معتقد است که سازمان آب باید برای چنین مواقعی یک پمپ یدک در اختیار داشته باشد تا مردم شهر ۵۰هزار نفری حسن آباد به مدت ۳ الی ۴ روز محتاج آب آشامیدنی شان نشوند.

حسن ایلانلو عضو دیگر شورای شهر نیز با ابراز گلایه‌مندی از زمان‌بر شدن جایگزینی پمپ آب جدید، می‌گوید: تعرفه آب بهای مصرفی مشترکین فشافویه مطابق با تعرفه آب بهای مشترکین شهر تهران محاسبه می‌شود اما کیفیت آب زمین تا آسمان باهم فرق دارد.

وی ادامه می‌دهد: همچنین سازمان آب علاوه بر هزینه بالای اختصاص حق انشعاب، مبلغ چشم‌گیری از حق توسعه شهری را به خود تخصیص می‌دهد اما امکاناتی که در اختیار مردم شهر حسن آباد قرار می‌گیرد تفاوت فاحشی نیز با امکانات شهر تهران دارد.

فرماندار: با اجرای دو طرح کوتاه و بلند مدت مشکل آب مردم حسن آباد حل می‌شود

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درمورد مشکل آب اهالی حسن آباد فشافویه اظهار کرد: طی چند روز گذشته ساکنان حسن آباد فشافویه کمبود و افت فشار آب داشتند که پیگیر رفع این مشکل هستیم و در این راستا اقدامات خوبی آغاز شده است. 

وی با اشاره به اینکه تأمین آب فشافویه از سفره‌های زیرزمینی است، گفت: در این منطقه آب سطحی نداریم و در بحث سفره‌های زیرزمینی دچار کمبود آب شده‌ایم که با اجرای طرح کوتاه مدت این مشکل به زودی رفع می‌شود. 

فرماندار ری ادامه داد: در همین راستا امروز جلسه‌ای به درخواست فرمانداری ری در شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور مهندس بختیاری مدیرعامل آبفا استان تهران و مسؤولان مربوطه تشکیل شد که در این جلسه مشکل کمبود آب حسن آباد بررسی و تصمیمات خوبی برای رفع آن اتخاذ شد. 

توکلی در رابطه با طرح کوتاه مدت برای رفع این مشکل تصریح کرد: با تلاش مسؤولان شهرستان و بخش همچنین نیروهای آبفا منطقه۶ قرار است دو حلقه چاه به این منطقه اضافه شود که به زودی این چاه‌ها وارد مدار می‌شود و با افزایش میزان دبی آب، مشکل کم آبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد. 

وی اضافه کرد: در جلسه امروز نسبت به اجرای طرح بلند مدت برای رفع کمبود آب حسن آباد نیز بحث و تبادل نظر شد که قرار شد مطالعات لازم برای این طرح با قید فوریت صورت بگیرد. 

معاون استاندار خاطرنشان کرد: شرمنده مردم هستیم که در این شرایط دچار کمبود آب هستند و برای رفع این مشکل اجرای یک طرح برنامه‌ریزی شده ضرورت دارد و پیگیر این موضوع هستیم تا علاوه بر طرح کوتاه مدت، در بلند مدت آب خوب و گوارا برای مردم حسن آباد تهیه کنیم.

مدیر آبفا منطقه۶ تهران: از مردم عذرخواهی می‌کنیم/ حل مشکل اولیه آب تا ده روز آینده

حسن حقیقی مدیر آبفا منطقه۶ تهران(شهرری) درباره این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای حل مشکلات افت فشار آب فشافویه روز جمعه از این منطقه بازدید کرده و در این رابطه جلسه‌ای با حضور امام جمعه حسن آباد تشکیل دادیم. 

وی با بیان اینکه مشکل فشار آب از سال‌های گذشته در حسن آباد وجود داشته و امسال تشدید شده است، گفت: افزایش جمعیت، میزان بالای ساخت و سازها و انشعابات غیرمجاز زیاد در روستاها باعث افت فشار آب در این منطقه شده است. 

مدیر آبفا منطقه۶ تهران اضافه کرد: در بسیاری از مناطق تهران الزامات نصب انشعاب آب، نصب مخزن و پمپ است زیرا در خیلی از مواقع مخزن و پمپ مشکل افت فشار را حل می‌کند که این امر در حسن آباد رعایت نشده و اکنون بحران ایجاد کرده است. 

حقیقی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته چند چاه از مدار خارج شده و سوخته بود، تصریح کرد: به دلیل افزایش مصرف و بار زیاد تعدادی از چاه‌ها از مدار خارج شده بود که نیروهای آبفا در حال تعمیر هستند و یک چاه جدید نیز طی 5 روز آینده وارد مدار می‌شود. 

وی با بیان اینکه تعمیرات و مشکلات افت فشار تا ۱۰روز آینده برطرف می‌شود، ابراز داشت: در طرح بلند مدت در مسیر باقرشهر و کهریزک تا حسن آباد مشکلات آب این منطقه به صورت اساسی حل می‌شود که با مشارکت نهادهای ذی‌ربط در آینده نزدیک این طرح عملیاتی می‌شود و تا دو سال آینده به نتیجه می‌رسد.

مدیر آبفا منطقه۶ تهران بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی مدیریت می‌کنیم قطعی آب نداشته باشیم و مردم نیز باید در مدیریت مصرف همکاری کنند. 

حقیقی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و خود را بدهکار مردم می‌دانیم و تلاش می‌کنیم مشکلاتشان کمتر شود و از مردم بابت این مشکلات عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آب تهران عذرخواهی آبفا طرح کوتاه برای رفع حسن آباد افت فشار بلند مدت کمبود آب فشار آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با تعرفه ترجیحی پرستاران در مناطق محروم اظهار کرد: تعرفه ترجیحی با هدف نگه داشت پرستار در مناطق محروم ایجاد شده است. در این طرح تعرفه پرستاران با توجه به میزان محرومیت منطقه‌ای که در آن حضور دارند افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مناطق محروم تعرفه خاص خودشان را دارند و همه به یک شکل نیستند. تعرفه‌های پزشکی براساس محرومیت شهرها و میزان برخورداری آن ها با یک دیگر متفاوت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: بخشی از نیرو‌های مناطق محروم را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهند، اما قالب ارائه دهندگان خدمت سلامت در این مناطق بومی نبوده و به صورت اجباری، برای گذراندن طرح یا به صورت اختیاری در آن مناطق حضور دارند. بنابراین وزارت بهداشت برای نگه داشت پرستاران درمناطق محروم باید جذابیت‌های لازم را ایجاد کند که طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم، یکی از همین جذابیت‌ها است.

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان‌های مناطق محروم ضریب اشغال کمی دارند افزود: منظور از ضریب اشغال تعداد بیمارانی است که در یک ماه بستری می‌شوند؛ باتوجه به این موضوع اگر به پرستاران این مناطق تعرفه ترجحی هم اضافه شود باز هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی تصریح کرد: در مناطق کمبرخوردار تجهیزات پزشکی به اندازه لازم وجود ندارد بنابراین مردم به شهر‌های بزرگ‌تر رفته تا خدمات درمانی دریافت می‌کنند در نتیجه تعداد بیماران بیمارستان‌های مناطق محروم کم و سپس تعرفه نیز کاهش می‌یابد اکنون اگر تصور کنیم که تعرفه‌های ترجیحی در همه جا ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشد بازهم پاسخگوی هزینه‌زندگی پرستاران نیست. ضریب اشغال در بیمارستان‌های تهران بیشتر از ۷۰ یا ۸۰ درصد است درحالی که همین آمار در مناطق محروم به ۳۰ یا ۴۰ درصد می‌رسد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم یک طرح خوب و روبه جلو است؛ اما به عقیده بنده تاثیر مثبتی در جهت حفظ و نگه داشت پرستار در مناطق محروم نخواهد داشت. البته که الان برای قضاوت قطعی بسیار زود است و باید صبر کرد تا نتیجه خروجی سامانه‌های پرداخت مشخص شود.

رحیمی با اشاره به اسکان پرستاران در مناطق محروم یادآور شد: طبق قانون باید اسکان نیروی طرحی با محل کار باشد؛ اما قالباً این قانون اجرا نشده و پرستار مجبور است خانه‌ای اجاره کرده و هزینه اسکان را پرداخت کند. یکی از اقداماتی که می‌تواند ماندگاری پرستار را در مناطق محروم بیشتر کند اسکان است.

وی در پایان به معضل اسکان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: حتی در مناطق برخوردار مانند تهران، معضل اسکان وجود دارد. اکنون تعداد پرستاران تهران هم پاسخگوی نیاز این کلانشهر نیست. اگر بخواهیم از شهر‌های دیگر پرستار جذب کنیم، حتما باید به فکر اسکان آنها باشیم. یکی از دلایل کمبود پرستار همین موضوع اسکان است، زیرا تامین مسکن در شهر‌های بزرگ بسیار سخت است، زیرا نسبت به شهر‌های کوچک‌تر اجاره خانه بیشتری را باید پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند