Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات حضوری دانش‌آموزان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی وزارت بهداشت برگزار می‌شود و انتظار می‌رود خانواده‌ها همراه با مدارس، آموزش‌های لازم را به فرزندان خود ارائه دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خصوص سیاست‌های آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی 99-98، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ ایمنی و سلامت دانش‌آموزان تصمیم بر آن است که امتحانات خرداد امسال در اکثر پایه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو پایه سرنوشت‌ساز در نظام تعلیم و تربیت کلاس‌های نهم در مقطع متوسطه اول و دوازدهم در مقطع متوسطه دوم هستند که در این پایه‌ها امتحانات به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به مدارس در شروع امتحانات پایان سال تحصیلی، افزود: امتحان پایه دوازدهم به صورت نهایی و در حوزه‌های امتحانی مشخص شده و امتحان پایه نهم به صورت حضوری و با نظارت و مسؤولیت مدیر مدرسه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حمیدی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: پروتکل‌هایی در راستای نحوه برگزاری آزمون‌های حضوری در مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت، آموزش و درمان نوشته شده است که در اختیار مدیران مدارس و استان‌ها قرار گرفته است و رعایت آن در زمان برگزاری امتحانات حضوری لازم الاجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به لزوم عملیاتی شدن پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده، گفت: برای رعایت کامل اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اعتبارات لازم تحت عنوان سرانه بهداشتی مدارس به حوزه‌های امتحانات نهایی و مدارس برگزار کننده آزمون حضوری اختصاص داده شده است تا بتوانند از نظر ضدعفونی و گندزدایی، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه والدین باید تذکرات لازم را در خصوص حضور دانش‌آموزان در مدرسه بدهند، گفت: سعی کرده‌ایم در مدرسه با ارائه آموزش‌های لازم و رعایت فاصله‌گذاری‌ها مطابق با دستورالعمل تدوین شده از سوی وزارت بهداشت برنامه ریزی کنیم ولی از خانواده‌ها هم انتظار می‌رود در این مورد به دانش‌آموزان خود آگاهی‌های لازم را بدهند.

حمیدی گفت: برای رعایت بهداشت و در جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان تلاش شده است امتحانات را بصورت جداگانه در هر رشته و یک روز در میان برگزار کنیم. همچنین فاصله صندلی‌ها را 2 متر در نظر گرفتیم و استفاده از موادشوینده و ضدعفونی در فاصله برگزاری دو امتحان تأکید شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: مسؤولیت اجرای دقیق این پروتکل‌ها و رعایت بهداشت محیط در ایام برگزاری امتحانات پایانی سال در استان‌ها بر عهده مدیران کل استان و در مناطق بر عهده رؤسای مناطق و در مدرسه بر عهده مدیران مدارس خواهد بود و خانواده‌‌ها نباید در این مورد هیچ نگرانی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امتحانات آموزش و پرورش پروتکل بهداشتی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش پروتکل های بهداشتی دانش آموزان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است