Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@04:36:20 GMT

فارن پالیسی: رهبر طالبان به کرونا مبتلا شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۳۵۶۵

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی فارن پالیسی گزارش داد رهبران ارشد طالبان به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر پسر ملا عمر، بنیانگذار طالبان به عنوان رئیس موقت این گروه را رهبری و هدایت می‌کند.

«آنتونیو گتوزی»‌ از کارشناسان موسسه خدمات متحد سلطنتی در این باره گفت: «هبت الله آخندزاده» برای هفته‌ها در جلسات این گروه حضور نداشته و در حال حاضر سراج الدین حقانی معاون ارشد شبکه حقانی به صورت موقت جایگزین وی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به احتمال زیاد سراج الدین حقانی نیز به کرونا مبتلا شده و با حضور وی برای سازماندهی جلسات سایر رهبران ارشد این گروه را نیز مبتلا کرده است. 

به گزارش فارن پالیسی، یکی از مقامات وزارت اطلاعات افغانستان تایید کرد که برخی از اعضای رهبری طالبان به کرونا مبتلا شده‌اند، اما مشخص نیست که آیا آخند زاده رهبر این گروه نیز ویروس کرونا گرفته باشد.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: یکی از فرماندهان ارشد طالبان اذغان کرده که پسر ملاعمر، ملایعقوب در حال حاضر عملیات طالبان را رهبری می‌کند.

بر اساس این گزارش، بیماری رهبران طالبان در مقطع بسیار حساسی رخ داده که صلح افغانستان به مراحل مهمی رسیده و هرگونه اختلاف در رهبری این گروه به شدت گفت‌وگوهای این گروه با دولت افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ملایعقوب پس از مرگ پدر وی یعنی ملا عمر که برای 2 سال توسط اعضای این ارشد این گروه از سایر پنهان نگهداشته شده بود، توانسته طی سالیان گذشته قدرت خود را در میان طالبان تثبت کند. 

پس از مرگ پدر، ملایعقوب به عنوان رئیس کمیسیون نظامی در 15 ولایت افغانستان منصوب شده و طی هفته‌های اخیر وی قدرت نظامی خود را به 28 ولایت گسترش داده است. 

به گزارش فارن پالیسی، ملایعقوب در میان فرماندهان نظامی طالبان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این افراد از رهبری وی حمایت می‌کنند. ملایعقوب رابطه بسیاری خوبی با عربستان سعودی که حامی صلح افغانستان است از سالیان دور داشته و این اعتقاد وجود دارد که عربستان به وی برای تثبیت قدرت کمک مالی فراوانی کرده است و از سوی دیگر ملایعقوب رابطه خوبی با دولت و سازمان اطلاعات افغانستان داشته و بارها تلاش کرده تا روند صلح از قطار خود خارج نشود. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کرونا مبتلا شده فارن پالیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی