Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌ها حاکی از آن است که پیشنهاد ساخت یکی از بزرگ‌ترین پارک پنل‌های خورشیدی سرانجام با موافقت مسئولان مربوطه در انگلیس مواجه شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از طریق بیانیه رسمی مسئولان، پارک پنل خورشیدی The Cleve Hill قرار است ۸۸۰۰۰۰ پنل خورشیدی را در خود جای دهد که گنجایشی مطابق با ۳۵۰ مگاوات را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین گنجایشی می‌تواند انرژی لازم برای بیش از ۹۱۰۰۰ خانه را فراهم سازد.

اطلاعات تکمیلی درباره ساخت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های پنل خورشیدی

این پنل‌های خورشیدی منابعی برای ذخیره انرژی خورشیدی دارند و قرار است هدف کشور سازنده برای به حداقل رساندن استفاده از انرژی‌های کربنی را عملی کنند. بر اساس اطلاعات به دست آمده محل قرارگیری این پارک پنل خورشیدی قرار است تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن دی‌اکسید را به صفر برساند. از آن‌جایی که ظرفیت مجموعه ۵۰ مگاوات افزایش یافت، مسئولان ناچار شدند تا باری دیگر این پروژه را تحت بررسی خود قرار دهند و آن را به چشمی جدی‌تر نگاه کنند. این پروژه در کنار تمام منافعی که دارد قرار است زمین‌های زراعی زیادی را از بین ببرد.

یکی از اعضای پارلمان هلن واتلی در اظهارات خود گفت: " نگرانی ما برای صنعتی‌سازی مناطق زراعی است و این تنها درباره چند قطعه زمین کوچک نیست. پارک پنل خورشیدی مورد نظر می‌تواند یک محیط بسیار گسترده را نابود کند. من هم تمایل دارم کشور تا سال ۲۰۵۰ هیچ دی‌اکسید کربنی تولید نکند، اما این امر نباید با نابودی زمین‌های زراعی صورت بگیرد".

سازندگان این پارک نیز در جواب از منافع مفید این مجموعه برای کشور و شهروندان منطقه گفتند. سخنگوی شرکت سازنده، امیلی مارشال در این باره گفت: " پارک پنل‌های خورشیدی می‌تواند تنوع زیستی را تا ۶۵ درصد افزایش دهد و همچنین با فشرده‌سازی مناطق، علفزارها را به محیط‌های مفید زراعی و یا حتی جنگل تبدیل کند". با این که پارک Cleve Hill یکی از بزرگ‌ترین مراکز قرارگیری پنل‌های خورشیدی خواهد بود، این پارک نسبت به نمونه اسپانیایی خود بسیار کوچک به نظر می‌رسد. پارک پنل خورشیدی موجود در اسپانیا با بیش از ۱.۴ میلیون پنل خورشیدی ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد.

بیشتر بخوانید: توهین مستقیم بازی هتاک به چهره‌های مذهبی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنل های خورشیدی پنل خورشیدی انرژی خورشیدی یکی از بزرگ ترین پنل های خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نشست اعضاء هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی امروز(پنج‌شنبه)با حضور حسین مطیعی سرپرست این فدراسیون برگزار و در طی آن اعضاء حاضر چند مصوبه نیز در راستای پیشبرد اهداف ورزش اول المپیک در کشورمان داشتند.

بر همین اساس،مهم ترین مصوبه نشست امروز صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی بود که مورد توافق میان اعضاء قرار گرفت.

همچنین ،اعزام ورزشکاران به رقابت‌های بین المللی در راستای کسب سهمیه المپیک و پیگیری امور جاری فدراسیون نیز از دیگر مصوبات نشست اعضاء هیات رییسه بود.

لازم به ذکر است، در این نشست همچنین برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی دو و میدانی جام امام رضا(ع)به میزبانی شهر مشهد مقدس نیز مورد تاکید اعضاء قرار گرفت که در پی آن مقرر شد،پس از بررسی‌های صورت پذیرفته از سوی فدراسیون و با هماهنگی‌های لازم با فدراسیون جهانی دو و میدانی زمان دقیق برگزاری این مسابقات مشخص و اعلام شود.

کد خبر 6088723

دیگر خبرها

  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد