Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-07@04:08:51 GMT

فراکسیون امید یا فراکسیون امید بر باد ده؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۲۱۵

فراکسیون امید یا فراکسیون امید بر باد ده؟

عضو ناکام فراکسیون امید در انتخابات مجلس یازدهم ادعا کرد مجلس دهم امید داد و مجلس یازدهم امید نداد(!)

به گزارش جنوب نیوز، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

احمد مازنی عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس دهم بود که در انتخابات اخیر مجلس ترجیح داد حوزه انتخابیه خود را از تهران به گرگان تغییر دهد اما به اعتبار عملکرد نامطلوب خود و هم‌فراکسیونی‌هایش نتوانست رأی مردم گرگان را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از این ناکامی، به روزنامه آرمان گفته است: مردم از مجلس دهم انتظار داشتند در مسیر عقلانیت و اعتدال با دولت همسو و همراه باشد. در این مقطع زمانی مردم خواستار وحدت نیروهای معتدل و عقل‌گرا در مقابل عناصر افراطی بودند که این وحدت با ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل شکل گرفت. در چنین شرایطی مردم انتظار داشتند وعده‌هایی که در زمینه امید، آرامش و رونق اقتصادی به آنها داده شده در راستای دولت تدبیر و امید محقق شود. بنده معتقدم این عوامل نقاط قوت شکل‌گیری مجلس دهم بود.

بیشتر بخوانید:

لیست امید؛ وکیل‌الدوله‌هایی در لباس نمایندگی ملت اعضای لیست‌ امید چه وعده‌هایی به مردم داده بودند؟

وی می‌افزاید: یکی از اتفاقات مهمی که در دوران مجلس دهم رخ داد حمله داعش و نیروهای تروریستی به مجلس بود که در تاریخ پارلمان در ایران بی‌سابقه بوده است. این اتفاق به مویی بند بود و ممکن بود سرنوشت مجلس را دگرگون کند. بدون شک اگر تروریست‌هایی که وارد مجلس شدند به جای اینکه مسیر را اشتباه بروند و وارد طبقات مجلس شوند وارد صحن و یا جایگاه خبرنگاران در بالای سر نمایندگان شده بودند ما با یک حادثه تاریخی بزرگ مواجه می‌شدیم. بنده معتقدم اگر ما آن روز به دست داعش شهید می‌شدیم امروز برای کسانی که مجلس را تخریب کرده و نسبت به مجلس دهم کم‌لطفی می‌کنند، به یک امامزاده تبدیل می‌شدیم.

مازنی در ادامه درباره مجلس جدید (یازدهم) گفته است: واقعیت این است که مجلس دهم در فضای امید شکل گرفت در حالی که مجلس یازدهم در فضای ناامیدی شکل گرفته است. هنگامی که فضای امید در کشور وجود داشته باشد مردم برای حضور در انتخابات در صف‌های طویل می‌ایستند. این در حالی است که در انتخابات مجلس یازدهم چنین اتفاقی رخ نداد.

وی گفت: اگر بخواهیم یک تابلو روی مجلس یازدهم بگذاریم باید مجلس یازدهم را مجلس اقلیت مردم نام‌گذاری کنیم و نه اکثریت. نمایندگان کنونی نماینده اکثریت مردمی نیستند که در انتخابات شرکت نکردند. مجلس یازدهم عصاره تخریب مجلس دهم است.

این اخراجی خانه ملت توضیح نداده که چگونه مجلس تشکیل نشده، می‌تواند مردم را ناامید کند؟ در مقابل، درست این است که گفته شود عملکرد بد اکثریت مجلس دهم، شأن و منزلت مجلس را در چشم مردم تنزل داد. طبعاً اگر مجلس دهم و اکثریت ائتلافی آن (مدعیان اعتدال و اصلاحات) کار درخشانی در عرصه خدمت‌گزاری و گره‌گشایی و حفظ شأن مجلس انجام داده بودند، با رأی منفی مردم به فهرست‌های چندگانه خود در انتخابات مجلس یازدهم مواجه نمی‌شدند؛ که مشخصاً خود آقای مازنی هم جزء این ائتلافیون ناکام است و نمی‌تواند کاهش مشارکت را به نفع جریان اخراجی از خانه ملت مصادره کند.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: فراکسیون امید مجلس یازدهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود