Web Analytics Made Easy - Statcounter

« رضا ملکی » روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه ۶۰ درصد سنگ تراورتن کشور از معادن محلات استخراج می شود،افزود: ارزش ریالی این مقدار سنگ استخراج شده هفت هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: ۱۳۵ واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان فعال است و ۸۵ واحد دارای ماده معدنی تراورتن و مرمریت است که نوع تراورتن آن در زمره نمونه‌های برتر این محصول است که مرغوبیت خاص و سفیدی آن ها در دنیا زبانزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملکی با بیان اینکه سنگ تراورتن محلات ثبت جهانی شده است، گفت: سنگ تراورتن محلات کیفیت، مشخصات فنی و شاخصه‌های خاص منطقه خود را به همراه دارد که با سنگ نقاط دیگر ایران متفاوت است به همین دلیل در ثبت جهانی جغرافیای کالا درج شده و این محصول با عنوان «تراورتن محلات ایران» به ثبت رسیده است.
شهرستان محلات به عنوان قطب تولید سنگ های تزئینی کشور محسوب می شود که ۶۰ درصد سنگ های ساختمانی کشور در معادن این خطه تولید می شود.
این شهرستان با تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن سنگ تراورتن به عنوان کانون تولید سنگ نمای کشور نام گرفته و ۱۲ درصد از تولید سنگ تراورتن دنیا را به خود اختصاص داده است.

شهرستان محلات به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان مرکزی واقع شده و از طرف شمال به قم و آشتیان، از طرف جنوب به اصفهان و گلپایگان، از طرف غرب به خمین و اراک و از طرف شرق به دلیجان محدود می‌باشد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی محلات وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی محلات سنگ تراورتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کودکان کار در پایتخت

امانی گفت: حضور کودکان کار در سطح شهر کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، ناصر امانی در رابطه با اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت طی مدت اخیر، اظهار کرد: بنده بر اساس آنچه در دو محله‌گردی اخیر مشاهده کردم، شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده بود و مردم اذعان داشتند که جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات به خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بازدیدی که از محلات در اسفندماه سال قبل و فروردین ماه امسال داشتم، مردم از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان رضایت داشتند اما همچنان این نگرانی برای بازگشت آنها وجود دارد و امیدواریم این بار به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که جمع‌آوری نهایی را شاهد باشیم و معتادان پس از مدتی به سطح محلات بازنگردند.

امانی با اشاره به فعالیت کودکان کار در سطح شهر نیز گفت: حضور کودکان در سطح شهر کاهش یافته است؛ در گذشته در چهارراه‌ها بیش از این با کودکان روبه‌رو بودیم اما اکنون تعداد آنها بسیار کمتر شده است. امیدواریم ساماندهی کودکان کار نیز به نتیجه برسد و شاهد فعالیت هیچ کودکی در سطح شهر تهران نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران حکم نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور را در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دارد، یادآور شد: شهردار تهران در همین راستا یک مرکز رصد راه‌اندازی کرده و قرار بر این بوده که ظرفیت تمام نهادهای متولی این موضوع در شهر به کار گرفته شود که نمی‌دانیم تمام این نهادها پای کار آمده‌اند یا خیر؟

وی با اعلام اینکه فعلاً آثار ابتدایی اقدامات در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که عمدتاً توسط شهرداری تهران انجام شده، قابل مشاهده است، اظهار کرد: در مدت اخیر کلونی‌های بزرگ معتادان را که مدتها قبل بازدید کرده بودم، رصد نکردم، ضمن اینکه گزارشی مبنی بر بازگشت معتادان به این کلونی‌ها نیز دریافت نکردم.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی