Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@15:10:08 GMT

ترامپ نشست جی۷ را به تعویق انداخت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۸۹۲

ساعت 24-رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نشست جی۷ را به پایان سال موکول می‌کند حال آنکه فکر می‌کند این قالب سیاسی-اقتصادی دیگر کارآمد نیست و باید کشورهای بیشتری در آن دخیل باشند.

به نقل از بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای تعویق نشست جی ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) خبر داد.به این ترتیب، این نشست که قرار بود اواخر ماه میلادی آینده (ژوئن) برگزار شود، به ماه میلادی سپتامبر یا حتی دیرتر موکول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچنین از افزایش لیست مدعوین خبر داد و گفت از استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند نیز برای پیوستن به این جمع دعوت می‌کند.به گفته وی،  جی۷ در قالب فعلی یک گروه منسوخ شده تلقی می‌شود و نمی‌تواند نماینده پیشرفته ترین اقتصادهای جهان باشد.

البته معلوم نیست قصد وی از افزایش لیست مدعوین، ایجاد تغییر دائمی در گروه جی۷ باشد یا خیر.

وی سال گذشته پیشنهاد داده بود روسیه با توجه به اهمیت راهبردی که دارد مجددا به این گروه بپیوندد. گفتنی است روسیه پیشتر و قبل از ضمیمه کردن کریمه به خاک خود، در این گروه که آن زمان جی۸ نامیده می‌شد، حضور داشت.

در حال حاضر این گروه شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن است. اضافه شدن کشورهای جدید به این گروه، غیبت چین از جمع اقتصادهای برتر دنیا را بیش از پیش نمایان می‌کند و این گمانه‌زنی را مطرح می‌کند که شاید ترامپ قصد دارد آن را به بلوکی برای تقابل با پکن تبدیل کند.

در همین ارتباط یکی از سخنگویان کاخ سفید می‌گوید ترامپ قصد دارد موضوع چین را در نشست امسال مطرح کند.

گفتنی است واشنگتن در حال حاضر علاوه بر اتهامات تجاری، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کووید ۱۹ و همچنین تلاش برای منحرف کردن روند انتخاباتی آمریکا متهم می‌کند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است

اعتمادی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه خبر  درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: این گونه تظاهرات در آمریکا سابقه داشته و بار‌ها چنین جنبش‌ها و خیزش‌هایی علیه سیاست‌های دولت آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد:اما این دوره و این اعتراضات بر اساس بیانات امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی باید صادر شود شکل گرفته است. نفس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و دیکتاتوری است و بنابراین دانشجویان با آگاهی از این اتفاق و نگاه به آن که رژیم صهیونیستی در مسیر نسل کشی یک ملت است این دانشجویان وارد شدند  و قطعا تاثیرات مثبتی هم خواهیم داشت.

وی درباره ادامه این اعتراضات گفت:  این اعتراضات قطعا بر آینده آمریکا و دولت بایدن و ترامپ قطعا تاثیر خواهد گذاشت. آینده این حرکت مردمی از میان نسل جوان است. طبق آمار‌هایی که خودشان داده اند تا سال ۲۰۴۵ بیشتر جوانان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند  و در این تظاهرات جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در دانشگاه‌ها و کف خیابان‌های اروپا و آمریکا علیه جنایات اسرائیل قد علم کرده اند. آن چیزی که در حال اتفاق افتادن است و جز سیاست‌های بارز آمریکایی‌ها است حمایت از صهیونیست بوده است. نطفه این صهیونیست را در خاورمیانه کاشتند و قطعا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی در این زمینه و رای آوردن مواجه خواهد شد.

اعتمادی افزود: ترامپ هم در چهار دوره ریاست جمهوری خود حمایت تمام قدی از صهیونیست‌ها داشت  و چه بایدن و چه ترامپ رئیس جمهور شوند سیاست‌ها درباره صهیونیست‌ها تغییر نمی‌کند آن چیزی که تغییر خواهد کرد قطعا به دلیل این تظاهرات تعدیل سیاست‌های آمریکا است البته به شکل کلی این عمل انجام نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد:منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگرمطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی درباره شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پس از عملیان طوفان الاقصی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و ۷ اکتبر صهیونیست‌ها قدرت بازدارندگی برای خود قائل بود و طی این ۷۵ سال این ترس را برای کشور‌های عربی ایجاد کردند.

 وگفت: محور مقاومت با عملیاتی که انجام داد توانست بازدارندگی که صهیونیست‌ها برای خود ایجاد کرده بودند را از بین ببرند و اکنون اسرائیل به هیچ کدام از سیاست‌ها و اهداف خود نرسیده و در یک چالش عمیقی در سطح منطقه و جهانی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین