Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:37:38 GMT

آتش‌سوزی اراضی ملی روستای بلغان شیروان مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۴۹۶۲

آتش‌سوزی اراضی ملی روستای بلغان شیروان مهار شد

سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حادثه یک هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت که مردم با امکانات محلی این آتش سوزی را مهار کردند.

وی با انتقاد از حضور نداشتن نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شیروان در این حادثه گفت: تاکنون چندین نوبت آتش سوزی در مراتع این شهرستان صورت گرفته که ماموران نیروهای منابع طبیعی برای مهار آن حضور نیافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیاتی علت حضور نداشتن نیروهای منابع طبیعی شیروان در مواقع آتش سوزی را نبود امکانات به گفته خود آنان عنوان کرد و افزود: علت حادثه دیروز روشن کردن آتش توسط دامداران محلی  و خاموش نکردن آن و وزش باد شدید بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: دامداران در مکان های خالی از علف های مرتعی اقدام به روشن کردند آتش کنند و پش از ترک  محل حتما از خاموش بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنند.

حیاتی افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارش‌های مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می‌کند.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی شیروان مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی شیروان منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه