Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، حضور شهروندان در رستوران‌ها را منوط به رعایت شروط بهداشتی دانست.

علی رضا زالی، درباره نظارت بر وضعیت رستوران‌های استان تهران، اظهار کرد: پس از بازگشایی رستوران‌ها، نظارت‌ها و مراقبت‌ها افزایش بیشتری می‌یابد و تیم‌های جدیدی توسط دانشگاه‌ها برای نظارت‌ها اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: همان طور که بارها اعلام کرده‌ایم، هیچ غذایی به اندازه غذای طبخ شده در منزل از سلامت کافی برخوردار نیست و بهترین الگوی غذایی، همان چیزی است که بر اساس سلیقه و ذائقه خانواده تهیه می‌شود و طبیعتاً از بهداشت بالاتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: حضور افراد در رستوران‌ها مانند هر فضای مسقف دیگری نیازمند رعایت چند شرط است. اولین شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و افراد مانند گذشته نباید رو به روی هم بنشینند بلکه باید به صورت ضربدری یا متقابل به رأس نسبت به هم قرار بگیرند.

زالی ادامه داد: همچنین تعداد اندکی از افراد باید در رستوران حضور داشته باشند و استفاده از رستوران به حداقل ظرفیت ممکن رسانده شود.

وی یادآور شد: در صورت امکان برای مصرف نمک، سماق و مواردی از این دست باید از ظروف یک‌بار مصرف استفاده شود و از وسایلی مانند قاشق و چنگال به صورت بسته بندی و ترجیحاً یک‌بار مصرف استفاده شود.

زالی، یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی در رستوران‌ها را عدم امکان استفاده از ماسک در هنگام تناول غذا عنوان کرد و گفت: به همین خاطر افرادی که در خود علائم بیماری کووید ۱۹ مشاهده می‌کنند و یا با افراد مشکوک به بیماری در تماس بوده‌اند، از حضور در رستوران خودداری کنند.

وی توصیه کرد زمان حضور افراد در رستوران کاهش یابد تا احتمال انتقال بیماری کمتر شود.

زالی با تاکید بر اهمیت تهویه مناسب در رستوران‌ها گفت: رستوران‌هایی که سقف کوتاه دارند و امکان تهویه مناسب در آنها فراهم نیست طبیعتاً پرمخاطره‌تر هستند.

وی ادامه داد: سطوح رستوران می‌تواند به انتقال بیماری کمک کند و در مواد غذایی خام نیز شانس بالاتری برای انتقال بیماری کووید ۱۹ و جود دارد.

زالی در پایان اطمینان از پخت کامل مواد غذایی را نکته‌ای مهم دانست و افزود: بخش خام مواد غذایی نیز باید به صورت بهداشتی در فرایند آماده سازی تهیه شده باشند تا خطر انتقال بیماری کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رستوران کرونا ویروس انتقال بیماری رستوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن

خواه آخرین وعده غذایی خود را آخر شب بخورید و یا تا لحظه خواب در حال رفت و آمد به سمت یخچال باشید، این پرخوری های آخر شب ممکن است به چیزی بیش از سنگینی معده در طول زمان منجر شود. تحقیقات نشان می دهد که غذاخوردن قبل از خواب می تواند عوارض جانبی بی شماری بر همه چیز از جمله وزن و عملکرد شما در محل کار داشته باشد.

چربی کمتری می سوزانید

به گزارش نمناک، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، ممکن است بخواهید قبل از خواب میان وعده های سبک بخورید اما مطالعات در یک گروه 6 نفره بالای 50 سال نشان می دهد؛ کسانی که یک وعده غذایی قبل از خواب می خورند چربی کمتری در مقایسه با کسانی که وعده غذایی خود را چند ساعت زودتر می خوردند، می سوزانند، علارقم اینکه میزان مصرف کالری و فعالیت بدنی هر دو گروه برابر است.

دچار وزن اضافه میشوید

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید، شام خود را زودتر بخورید. افرادی که شام خود را به جای ساعت 6، ساعت 10 می خورند، به احتمال زیاد به مشکلات عدم تحمل گلوکز و کاهش اکسیداسیون چربی دچار می شوند. پرخوری قبل از خواب خطر چاقی و سندرم متابولیک را افزایش می دهد.

احتمال ابتلا به سندرم متابولیک در شما بالا میرود

سندرم متابولیک باعث افزایش چربی دور شکم، فشار خون، قند خون، کلسترول، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته مغزی می شود.

مطالعه ای بر روی گروهی از بزرگسالان بین 40 تا 54 سال نشان داد زنانی که قبل از خواب شام می خورند، بیشتر دچار سندرم متابولیک می شوند. همچنین این آزمایش نشان داد که زنان و مردانی که قبل از خواب پرخوری می کنند سطح تری گلیسیرید و کلسترول آن ها بالاتر از حد طبیعی است.

دچار اختلال خواب خواهید شد

وعده های غذایی آخر شب و خستگی صبحگاهی بیش از آن چه که شما فکر کنید به یکدیگر پیوند خورده اند. مطالعه ای بر روی 52 نفر نشان داد افرادی که قبل از خواب پرخوری می کنند در مقایسه با کسانی که چند ساعت قبل از خواب شام خود را می خورند، بیشتر از اختلال خواب رنج می برند و کم تر می خوابند.

عملکرد شما ضعیف می شود

پر خوری قبل از خواب فقط روی وزن شما تاثیر نمی گذارد. افرادی که شب قبل از خواب غذای ناسالم می خورند، بیشتر دچار مشکلات جسمی از جمله سر درد و اسهال در روز بعد می شوند و در نتیجه عملکرد پایین تری در محل کار خود دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ این غذا محبوب ممنوع است! + ویدئو
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • ببینید | منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد