Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@05:11:52 GMT

رفع کمبود داروی انسولین از امروز در یزد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۶۴۴

رفع کمبود داروی انسولین از امروز در یزد

ایسنا/یزد مدیر نظارت بر امور دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از امروز ۱۱ خردادماه انسولین مورد نیاز بیماران به اندازه کافی در تمام شهرستان‌های استان یزد توزیع می‌شود.

دکتر« بهروز حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اهمیت کمبود توزیع یک سری از داروهای وارداتی در کشور، اظهار کرد: یزد هم از جمله استان‌های درگیر در بحث کمبود داروهای وارداتی نظیر انسولین است و امیدواریم با هماهنگی انجام شده هرچه سریعتر نسبت به رفع این دغدغه اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در دو هفته اخیر تمام تمرکز معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در تأمین انسولین مورد نیاز استان معطوف شده است، افزود:‌ بعد از مکاتبات مستمر و پیگیری‌های مکرر بحث تأمین سریع و توزیع انسولین مورد نیاز استان یزد تصویب و این مهم در دستور کار ویژه سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

مدیر نظارت بر امور دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره نیاز بسیاری از شهرستان‌های این استان به داروی انسولین، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده تا پایان امروز یکشنبه ۱۱ خردادماه انسولین مورد نیاز بیماران به مقدار کافی بین داروخانه‌های استان یزد توزیع می‌شود.

حیدری با توجه به این‌که انسولین از جمله داروهای وارداتی کشور است، تصریح کرد:‌ بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سازمان غذا و دارو و همچنین به منظور مدیریت بهتر، از این پس توزیع انسولین در کل کشور با ملاحظات و دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که توزیع انسولین از این پس بر اساس ضرایب جمعیتی توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به تعداد بیماران دیابتی در استان یزد مقرر شده که این دارو به اندازه مورد نیاز و کافی بین بیماران توزیع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سلامت يزد دانشگاه علوم پزشكي انسولین های قلمی انجام شده استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است