Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@02:51:34 GMT

راه اندازی سامانه هوشمند بازرسی بازار

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۰۴۶

راه اندازی سامانه هوشمند بازرسی بازار

استاندار هرمزگان گفت: راه اندازی سامانه هوشمند بازرسی بازار از جمله اقدامات موثر است که موجب شفاف سازی بیشتر و افزایش سرعت و دقت عمل در نظارت بر بازار و همچنین ثبت دقیق اطلاعات و کمک به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به پرونده ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان هرمزگان با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای بازرسی، نظارت و تنظیم بازار در هرمزگان انجام شده است، عنوان کرد: مجموعه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری تعزیرات حکومتی، دستگاه قضایی و همچنین اصناف و بازاریان تمام تلاش و کوشش خود را برای تنظیم و کنترل بازار انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه هوشمند بازرسی بازار نیز از جمله اقدامات موثر در این حوزه می‌باشد که موجب شفاف سازی بیشتر و افزایش سرعت و دقت عمل در نظارت بر بازار و همچنین ثبت دقیق اطلاعات و کمک به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به پرونده ها می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌های سال جاری حوزه تنظیم بازار در هرمزگان، افزود: تمامی نیازهای استان به ویژه در حوزه کالاهای اساسی، تامین، ذخیره‌سازی و عرضه کالا به بازار و پیش بینی افزایش کالاهای مورد نیاز هم در حوزه کالاهای تولید داخل و هم در حوزه واردات در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

همتی افزایش سرعت رسیدگی به پرونده های تخلف در بازار و برخورد با متخلفین را در بازدارندگی از تخلف در بازار بسیار موثر دانست و تصریح کرد: سرعت رسیدگی به پرونده ها و صدور حکم تاثیرات بسیار خوبی در حوزه جلوگیری از تخلفات بیشتر در بازار خواهد داشت.

وی با اشاره به بررسی مشکلات کارخانه تولید روغن در استان، اظهار داشت: با تصمیمات اتخاذ شده برای تامین مواد اولیه مورد نیاز، این کارخانه می تواند بدون دغدغه به تولید روغن در استان بپردازد.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به بررسی مشکلات برخی واحدهای کشتارگاه مرغ در استان، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز با تشکیل کمیته‌ای باید سریع اقدام شود و از خروج مرغ زنده از استان جلوگیری شده و تنها مرغ مازاد نیاز استان اجازه خروج داشته باشد.

همتی بیان داشت: خرید و ذخیره سازی گندم و همچنین ذخیره سازی نهاده های دامی و مواد پروتئینی همچون گوشت و مرغ در استان وضعیت مناسبی دارد.

استاندار هرمزگان نقش مردم در نظارت بر بازار را بسیار مهم دانست و گفت: مردم از طریق سامانه‌های تلفنی تخلفات در بازار را اعلام کنند تا ثبت و پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نظارت و بازرسی استاندار هرمزگان رسیدگی به پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار لرستان، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این کارگروه معمولاً مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش‌افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آنها قطع می‌شود.

کد خبر 6097582

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز