Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@15:55:21 GMT

مستند «برای تاریخ» از امشب روی آنتن شبکه افق

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۶۱۱۹

مستند «برای تاریخ» از امشب روی آنتن شبکه افق

به گزارش افکارنیوز،

 نخستین قسمت مستند «برای تاریخ» با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب و شکل گیری نهاد بسیج، یکشنبه ۱۱ خرداد ماه روی آنتن شبکه افق می رود.

اخبار فرهنگ و هنر - در دوران جنگ تحمیلی، علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه، بسیج مردمی از شهرها و روستاهای مختلف ایران بود که توانست ارتش بعث عراق را در بسیاری از جبهه ها زمین گیر کند، نیرویی که صدام و حامیانش آن را نادیده گرفته بودند ولی در نهایت موجب شکست آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «برای تاریخ» در نخستین قسمت، به بسیج مردمی ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن می پردازد.

در این مجموعه که می توان آن را تاریخ شفاهی انقلاب دانست، شاهد گفتگو با مسئولان وقت در دوره های مختلف پیرامون موضوع مورد بحث خواهیم بود.

در اولین قسمت و به فراخور موضوع که بسیج نام دارد، با محسن رفیق دوست مسئول وقت تدارکات سپاه، سردار محمد کوثری، حسن کنعانی مقدم از مسئولان وقت بسیج و جواد منصوری فرمانده وقت سپاه پاسداران گفتگو شده است.

آنها از اولین جرقه های تشکیل بسیج مردمی و تداوم فعالیت این نیرو می گویند.

ایمان گودرزی تهیه کننده و کارگردان مجموعه «برای تاریخ» است که نخستین قسمت آن را می توانید ساعت ۲۱ یکشنبه ۱۱ خرداد از شبکه افق تماشا کنید.

تکرار این مستند روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می رود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شبکه افق مستند مستند شبکه افق تاریخ انقلاب اسلامی مستند ایرانی برای تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان