Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@23:38:35 GMT

معترضان مکزیکی خواستار برکناری رئیس جمهوری شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۷۰۶۳

آفتاب‌‌نیوز :

گروه پیشرو نومحافظه‌کار به نام "جبهه ملی شهروندی" اعتراضاتی را علیه آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک برگزار کرد که در آن هزاران تن با حضور در خودروهای خود و به صدا درآوردن بوق‌ها و به دست گرفتن پلاکاردهایی در داخل خودروهایشان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا علیه رئیس جمهوری مکزیک دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه در توییتر با منتشر کردن تصویری از خیابان اصلی مکزیکوسیتی که در آن خودروها حضور داشتند، نوشت: مکزیک فراتر از نفس، انجمن‌ها، جمعیت‌ها متحد است. مردم مکزیک علاقه‌ای به اسامی گروه‌ها ندارند. امروز آنها به عنوان مکزیکی گردهم آمده‌اند و تنها یک دلیل وجود دارد اینکه رئیس جمهوری مکزیک برکنار شود.

این گروه جدید محافظه کار مدعی شده هیچ وابستگی سیاسی ندارد اما موسس آن به خبرگزاری آناتولی گفته است که علیه رئیس‌جمهوری چپ‌گرای مکزیک متحد شده است و آنها رئیس جمهوری و دولت کنونی مکزیک را "دیکتاتوری کمونیستی" نامیده‌اند.

این گروه سوم آوریل و درست روزی شروع به کار کرد که رئیس جمهوری این کشور در یک سخنرانی عمومی گاف داد و گفت که کروناویروس و اپیدمی آن "شبیه یک حلقه در انگشت" برای مکزیک است و به این معنا که کاملا برای مکزیک مناسب است و می‌تواند به نوآوری‌ها و اصلاحات در مکزیک کمک کند.

این گروه نومحافظه کار همچنین در وبسایت خود آورده است: ما یک جنبش اجتماعی مکزیکی هستیم تا مکزیک را از دستان کمونیسم رهایی بخشیم.

این گروه همچنین از حامیانش خواسته است تا گروه‌های واتس‌اپ را با حضور ۱۰ تن از جوامع مختلف تشکیل دهند و به بررسی ایده‌ها بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مکزیک معترضان رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد