Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان به کشته شدن اخیر «رگیس کورچینسکی پاکت» زن سیاه‌پوست کانادایی توسط پلیس این کشور و همچنین قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس ایالات متحده اعتراض کردند.
براساس اعلام رسانه‌های محلی کانادا، معترضان پلاکاردهایی با پیام‌هایی همچون «کشتارها را متوقف کنید» و «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در دست داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جورج فلوید ۴۳ ساله شهروند سیاه‌پوست آمریکایی سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، کشته شد.
دیشب(شنبه‌شب) هزاران آمریکایی در شهرهای مختلف دست به تظاهرات گسترده زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل یک فرد سیاهپوست، در دو روز اخیر دست به تظاهرات زده که در برخی شهرها به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شده است.

با آغاز موج جدید اعتراض‌ها، بعضی شهرها قانون منع آمدوشد به اجرا گذاشتند و برخی شهرها و ایالت‌ها از جمله مینه‌سوتا، جورجیا، اوهایو، کلرادو، یوتا، دنور، کنتاکی و منطقه کلمبیا که شهر واشنگتن مهمترین بخش آن است، درخواست اعزام گارد ملی کرده یا این گارد را برای کمک به نیروهای محلی در مقابله با معترضان فعال کردند.  
2023

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی ایالات متحده آمریکا کانادا نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی ایالات متحده آمریکا کانادا نژادپرستی اعتراض های خیابانی ایالات متحده آمریکا کانادا نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، یک منبع امنیتی از اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر این اساس نیروهای امنیتی یمن موفق شده‌اند که فعالیت‌های اطلاعاتی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به شکست بکشانند.

این منبع تاکید کرد که نیروهای امنیتی یمن روز آینده طی بیانیه‌ای رسمی جزییات این موضوع را اعلام خواهند کرد.

کد خبر 6097674

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد