Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت اقلیم کردستان در مذاکرات راهبردی آمریکا و عراق، بر ضرورت اتخاذ گام‌های سیاسی از سوی عراق به گونه‌ای که تمامی اقشار احساس کنند در حال و آینده خود در این کشور مشارکت دارند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نچیروان بارزانی با ژنرال اریک هیل، فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه نشست داشت.

بارزانی در این نشست بر اهمیت وجود سازوکاری برای همکاری و هماهنگی میان اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق برای مقابله با تروریست‌های داعش به ویژه در مناطقی که حاکمیت بر آن مورد اختلاف است، تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تحرکات و تهدیدات تروریست‌ها خطری حقیقی برای امنیت عراق و اقلیم کردستان است، اعلام کرد این اقلیم برای مقابله با تروریست‌های داعش آماده هر نوع همکاری با بغداد است.

در این بیانیه آمده است: در این نشست که شیخ جعفر مصطفی، معاون رئیس اقلیم کردستان نیز در آن حضور داشت؛ آخرین تحولات شیوع ویروس کرونا، تلاش‌ها و تدابیر پیش‌گیرانه و همچنین تاثیراتی که این بحران بر بخش‌های سلامت و اقتصاد و بر برنامه‌ها و فعالیت‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه داشته است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، مذاکرات راهبردی آمریکا و عراق که قرار است ماه میلادی آینده برگزار شود تا در آن نقشه راهی برای روابط کنونی و آینده دو کشور ترسیم شود از جمله محور‌های گفتگوی این نشست بوده است و نچیروان بارزانی بر اهمیت حضور و مشارکت اقلیم کردستان در این نشست و ترسیم و آماده سازی این نقشه راه تاکید کرد.

در این نشست دوطرف درباره سازماندهی مجدد گروه تروریستی داعش و خطر گسترش تحرکات و حملات آن‌ها در عراق و سوریه که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات دو کشور است گفتگو کردند.

بارزانی در پایان نشست با فرمانده ائتلاف بین‌المللی بر اهمیت و ضرورت تداوم حمایت ائتلاف از عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

اریک هیل، فرمانده عملیات ویژه ائتلاف آمریکا در عراق و سوریه همچنین با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص راه‌های تحکیم هماهنگی میان نیرو‌های پیشمرگه و نیرو‌های ائتلاف بین المللی رایزنی کرده و بر لزوم ادامه همکاری مشترک میان دو طرف با هدف مقابله با تهدید‌های تروریستی داعش تاکید کردند.

بارزانی همچنین نسبت به افزایش فعالیت‌های تروریست‌های داعش در محدوده کردستان و مناطق خارج از آن، به ویژه به دلیل حمله‌ها و ربودن کشاورزان کُرد در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق ائتلاف بین المللی تحولات عراق ائتلاف بین المللی اقلیم کردستان عراق و سوریه تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد.

طبق گزارش المیادین، این جبهه افزود: هماهنگی کامل و مستمر و اتفاق نظر بین تمام گروه‌های مقاومت و همچنین درباره خواسته‌های مقاومت وجود دارد.

این جبهه تاکید کرد: تنها در صورتی که رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را بپذیرد در مذاکرات پیشرفت حاصل می‌شود. توپ اکنون در زمین رژیم اشغالگر است که همچنان حیله‌گری و لجاجت می‌کند و نمی‌خواهد این خواسته‌ها را بپذیرد. به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دلیل محاسبات سیاسی با این خواسته‌ها مخالفت می‌کند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد: گروه‌های مقاومت آماده تعامل با تمام گزینه‌ها و هرگونه تحولات میدانی و ادامه دفاع از مردم فلسطین و مقابله با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه به شهر رفح هستند.

همزمان با ادامه جنگ ژیم صهیونیستی در نوار غزه تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا ادامه دارد و جنبش حماس در کنار دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین در حال بررسی سند پیشنهادی برای توافق است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده