Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از فناوری نانو فرمولاسیون حل کردن چربی در آب برای تولید مکمل‌های غذایی را به یک شرکت کره‌ای فروخته اند و در ادامه با استفاده از این فناوری آب معدنی‌های حاوی اسیدهای چرب را در کشور تولید کردند. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا نعیمی، عضو هیئت مدیره یک شرکت فناور که اقدام به ارائه فرمولاسیون حل کردن چربی در آب برای تولید مکمل‌های غذایی به یک شرکت کره‌ای کرده، گفت: در حین بازدید از کره‌جنوبی به منظور تعریف پروژه‌ای در حوزه بازیافت، متوجه شدیم گروه سرمایه‌گذاری در این کشور به دنبال فناوری است که بتوان چربی‌ها را در آب حل کرد و از آن در صنعت مواد غذایی استفاده کرد و ما پس از بازگشت به ایران روی توسعه این فناوری کار کردیم و در نهایت موفق به ارائه فناوری در این زمینه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرمولاسیون این فناوری به شرکتی در کره‌جنوبی فروخته شد، اظهار کرد: این فناوری در بخش مکمل‌ها و مواد غذایی استفاده می‌شود و در حال حاضر در کره با استفاده از این فرمولاسیون، امگا 6 و اسیدهای چرب مفید در آب حل شده و با افزودن اسانس، محصول آب معدنی طعم‌دار حاوی مکمل‌های مفید برای بدن تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نعیمی با اشاره به تجاری سازی این فناوری با بیان اینکه از این فناوری برای تولید مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب و امگا استفاده و مکمل غذایی تولید کردیم، ادامه داد: در حال حاضر مکمل‌های حاوی روغن ماهی بوی زننده‌ای دارند در نتیجه استفاده از آن با مشکلاتی روبه‌رو است و این در حالی است که برخی افراد نظیر کودکان مبتلا به اوتیسم باید از چنین روغن‌هایی استفاده کنند. ما مکملی ساختیم که فاقد بوی بد بوده و در عین حال جذب بالایی دارد.

طبق اعلام ستاد نانو، به گفته این محقق به دلیل فرمولاسیون نانویی این فناوری، انحلال چربی در آب به خوبی صورت می‌گیرد و همچنین جذب مواد مکمل نیز با کارایی بالاتری نسبت به روش‌های رایج انجام می شود. قیمت این محصول تقریبا 50 درصد کمتر از نمونه خارجی است در حالی که جذب بهتر داشته و در عین حال بوی بد نیز ندارد.

آب معدنی و آب آشامیدنی چه تفاوتی دارند؟

 

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کره جنوبی علم و تکنولوژی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کره جنوبی آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!