Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- سه‌شنبه هفته گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۹ یک زن آلونک ساکن شهرک سجادیه پس از تخریب سرپناهش توسط مأموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه، در مسیر انتقال به کمپ «چشمه سفید» دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد و حال این موضوع به یکی از پرحاشیه ترین موضوعات فضای مجازی و رسانه‌ها نه‌تنها در استان کرمانشاه بلکه در کشور تبدیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین-گروه استان ها: تخریب آلونک «آسیه پناهی» که بنا بر اظهارات شهردار و هم‌چنین سایر مسئولان بر اساس مجوز قانونی صورت گرفته و کاملاً قانونی بوده است اما حالا با تبعات سنگینی برای برخی مسئولان شهرداری همراه شده تا آنجا که تاکنون سه نفر از مدیران شهرداری به دنبال مرگ این زن از کار برکنار شدند و حتی دادستان کرمانشاه نسبت به بازداشت این افراد اقدام کرده است.

تخریب با مجوز قانونی

در همین راستا شهردار کرمانشاه که به‌واسطه این اتفاق تحت‌فشار بسیاری از طرف رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دارد مجبور شد تا  با حضور در محل حادثه برای خبرنگاران توضیح دهد که چرا این موضوع منجر به مرگ این زن بی‌سرپناه شده است.

در همین رابطه سعید طلوعی بیان کرد: شهرداری طبق قانون موظف به جلوگیری از ساخت سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختمانی است و اجراییات شهرداری هم در راستای همین وظیفه و پس از دادن اخطارهای لازم، با مجوز قانونی اقدام به تخریب خانه خانم آسیه پناهی کرده است.

وی افزود: پس از مراجعه مأموران اجراییات، خانم پناهی خود را داخل لودر می‌اندازد تا مانع تخریب شود که با کمک بانوان اجراییات از لودر خارج سپس به محل اسکان تعبیه‌شده انتقال داده می‌شود اما در مسیر انتقال ظاهراً ایشان دچار ایست قبلی می‌شود و فوت می‌کند که علت دقیق مرگ باید توسط پزشکی قانونی اعلام شود.

طلوعی گفت: طبق اعلام دادستان کرمانشاه آثار هیچ ضرب‌وجرحی روی بدن خانم پناهی وجود نداشته است.

قضاوت عجولانه ممنوع

او بابیان اینکه این اتفاق نباید سبب قضاوت‌های عجولانه و پیش‌داوری شود، افزود: باید قانون در کشور اجرا شود و اگر قانون رها شود همین اتفاقی می‌افتد که موجب توسعه بی‌رویه شهر کرمانشاه شده و مشکلات بسیاری در اداره شهرداریم زیرا طرح تفضیلی و طرح جامع شهر به‌درستی رعایت نشده است.

طلوعی با ابراز تأسف از مرگ آسیه پناهی عنوان کرد: حتماً به خانواده خانم پناهی کمک می‌کنیم که از این نگرانی دربیایند.

به گفته او «تخریب مِلک طبعاً اقدامی خشن و غیرقابل‌پیش‌بینی محسوب می‌شود و ممکن است با مقاومت سازنده روبرو و هر اقدامی اتفاق بیفتد چنانچه درگذشته هم رخ‌داده و در آینده هم رخ خواهد افتاد زیرا فرد از هزینه‌هایی که کرده دفاع می‌کند.»

پزشک قانونی از اندام‌های فرد موردنظر نمونه‌برداری کرده و اکنون در حال انجام تحقیق است تا مشخص شود که این خانم براثر پیامدهای حاصل از اجرای حکم اجراییات فوت کرده است یا خیر؟

وی در همین رابطه بیان کرد: بااین‌حال رئیس اداره اجراییات و قائم‌مقام وی، همچنین مسئول امور حقوقی شهرداری منطقه سه برکنار شدند و به‌صورت موقت شهردار منطقه سه نیز تعلیق شد.

قتل عمدی در کار نیست

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در همین راستا بابیان اینکه به دنبال وقوع این حادثه مدیر اداره اجراییات شهرداری کرمانشاه و قائم‌مقام وی بازداشت شدند اعلام کرد: بر اساس نظر پزشک قانونی هیچ اثری از ضرب و شتم بر روی بدن متوفی و اندام‌های داخلی وی پیدا نشده است.

کرمی با تأکید بر اینکه این پرونده قتل عمد محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: پزشک قانونی از اندام‌های فرد موردنظر نمونه‌برداری کرده و اکنون در حال انجام تحقیق است تا مشخص شود که این خانم براثر پیامدهای حاصل از اجرای حکم اجراییات فوت کرده است یا خیر؟
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخریب شهرداری استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و  دستگیری کلاهبردار حرفه ای با بیش از ۶۰ نفر شاکی که به یکی از شهر های کشور متواری شده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

سرهنگ سامان غنی زاده با اشاره به اینکه متهم از شاکیان مبلغی بیش از ۲هزار میلیارد ریال با روش پرداخت سود کلان کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست