Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:22:29 GMT

بانوی قمی به مقام سوم پومسه کشور دست یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۸۵۸۷

بانوی قمی به مقام سوم پومسه کشور دست یافت

بانوی مطرح و با تجربه تکواندو استان قم موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز نخستین رقابت کشوری پومسه ایران در سال 1399 شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شیوع ویروس کرونا اگر چه باعث لغو بسیاری از مسابقات ورزشی و تعطیلی سالن‌های برگزاری تمرین و رقابت تیم‌ها و ورزشکاران شد، اما مسوولان برگزاری تمام رخدادهای ورزشی در کشور را به فکر برگزاری رقابت با استفاده از ظرفیت فضای مجازی انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس مسابقات غیرحضوری در اکثر رشته‌های ورزشی به ویژه رشته‌های انفرادی نظیر پومسه به انجام رسید و یکی از نخستین مدال‌های ورزش قم در سال 1399 از مسابقات همین رشته در بخش بانوان به دست آمد، در حالی که رقابت‌های پومسه زنان ایران به شکل مجازی با حضور 800 پومسه‌رو به انجام رسید.

در این مسابقات ورزشکارانی از استان‌های مختلف کشور طبق ضوابط فدراسیون تکواندو برای کسب رتبه‌های برتر و مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت کردند و در بین سکونشینان پیکارهای رده ‌سنی 41 تا 50 سال استاد کبری سخایی وطن از استان قم بر سکوی سوم این رقابت‌ها ایستاد.

در واقع فدراسیون تکواندو برای نخستین بار مسابقات آزاد غیر حضوری پومسه کشور را با عنوان جام بزرگ مهربانی در هر دو بخش مردان و بانوان برنامه‌ریزی و برگزار کرد و نفرات شرکت کننده در 11 گروه سنی مسابقه دادند و از جذابیت‌های آن رقابت‌ روسا، دبیران و نایب‌رئیسان هیات‌های استانی بود.

از نکات مهم و قابل توجه برگزاری این مسابقات اختصاص تمام درآمد رقابت‌ها برای خانواده‌های تکواندوکار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا بود، پیکارهایی که در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار شد و در گروه زنان، پومسه‌روهای رده کمربند قرمز به بالا در گروه‌های سنی کمتر از 12 سال، 12 تا 14 سال، 15 تا 17 سال، 18 تا 30 سال، 31 تا 40 سال و 41 تا 50 سال به اجرای فرم پرداختند که قم یک نشان برنز از آن کسب کرد.

پس از داوری این مسابقات سکونشینان رده سنی 41 تا 50 سال در حالی مشخص و معرفی شدند که فاطمه اسدپور از فارس جایگاه نخست را کسب کرد، نرجس شریفی از هیات کرمان به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و کبری سخایی‌وطن یکی از چهره‌های موفق تکواندو زنان قم روی سکوی سوم جای گرفت.

انتهای پیام / 78002

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم پومسه تكواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس

فرزانه فصیحی بانوی ملی‌پوش دوومیدانی ایران به رقابت‌های لیگ الماس دعوت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مرحله سوم رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس در سال 2024 (دایموند لیگ) قرار است روز 10 مِی (21 اردیبهشت) در شهر دوحه پایتخت کشور قطر برگزار شود.

این رویداد یکی از بزرگترین مسابقات در رشته دوومیدانی محسوب می‌شود و ورزشکاران مطرح دنیا از سوی مسئولان برگزاری به آن دعوت می‌شوند.

بر همین اساس، مسئولان برگزاری لیگ الماس از فرزانه فصیحی بانوی دونده سرعت کشورمان دعوت کردند که در مسابقات دوحه حضور داشته باشد و در این رقابت‌ها شرکت کند.

فصیحی که سابقه کسب مدال نقره در دوی 100 متر قهرمانی آسیا و همچنین 2 مدال طلا در رقابت‌های داخل سالن آسیا را در کارنامه دارد، اولین بانوی دوومیدانی ایران است که فرصت حضور در لیگ الماس را پیدا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد