Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و اموراراضی و مدیرکل دفتر مطالعات و مهندسی,سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور از مناطق آسیب دیده ازاطفاءحریق خاییز کهگیلویه و دیل گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مناطق آسیب دیده خائیز بازدید کرد، وی در این بازدید با اشاره به اینکه سالانه شاهد بارش‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، اظهار کرد: این امر سبب رویش علف‌زارهای بسیار زیاد می‌شود که هنگام خشک شدن، خطر بسیار بالایی برای آتش گرفتن جنگل‌های استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بهمن افراسیابی افزود: تنها مسئله‌ای که می‌تواند کاهش وقوع آتش سوزی جنگل‌ها موثر باشد عوامل پیشگرانه و فرهنگ سازی مناسب است.

وی گفت: با پیگیری‌های استاندار، معاون عمرانی و مدیر‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی در اختیار استان قرار گرفته و ظرف چند روز آینده تجهیزات انفرادی را هم در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار خواهیم داد.

این مسوول افزود: طی تفاهم نامه با ستاد بحران کشور بالگرهای هلال احمر و هلی‌کوپتر کشور به صورت شبکه منسجم در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش سوزی مستقر شدند و تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت مهار آتش‌سوزی استفاده کنیم.

افراسیابی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود شاهد شروع مجدد آتش سوزی در استان باشیم،گفت: 6 بالگرد در استان مستقر شده تا هرچه سریعتر بتوانیم آتش‌سوزی را مهار کنیم.

معاونت امور اراضی سازمان جنگل‌ها افزود: همدلی و همراهی مردم برای مهار آتش‌سوزی بزرگترین پشتوانه منابع طبیعی و محیط زیست است و در حال حاضر دوستداران طبیعت و محیط زیست شاید از مسئولین منابع طبیعی ومحیط زیست دلسوزتر هستند .

وی همچنین در پایان با اشاره به مشکل کمبود نیرو در منابع طبیعی استان گفت: طی مکاتبه و پیگیری مدیرکل منابع طبیعی در حال بررسی مشکلات کمبود نیرو در استان هستیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: از نیروهای منابع طبیعی آبخیزداری استان در راس مدیرکل منابع طبیعی که به طور جد در طول شبانه روزی پای کار است تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/82024

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی آتش سوزی جنگل ها مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد مهار آتش سوزی منابع طبیعی برای مهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد