Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد مصطفایی مدیر بحران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز شنبه از اعزام بالگردهای ارتش و سپاه برای اطفای حریق جنگل‌های استان بوشهر و خوزستان خبر داد و گفت: هفته گذشته ۷فروند بالگرد از ظرفیت یگان‌های بالگردی ارتش و سپاه جهت اطفای حریف جنگل‌های گچساران، بهبهان و دهدشت به این مناطق اعزام شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بحران وزارت دفاع در تشریح موضوع اطفای حریق هوایی در کشور افزود: ارائه خدمات اطفای حریق هوایی در عرصه منابع طبیعی کشور برابر ابلاغیه معاون اول ریاست جمهوری از سال ۹۴ با تشکیل مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با به‌کارگیری از همه یگان‌های بالگردی لشکری و کشوری شکل گرفت که ثمره این همکاری‌ها کاهش وسعت آتش‌سوزی‌ها به میزان قابل توجه در سال‌های گذشته بود.

مصطفایی با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال به سازمان جنگل‌ها و مراتع تصریح کرد: یگان‌های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی در اختیار وزارت دفاع نیستند و تامین هزینه‌های سنگین خدمات پروازی شامل سوخت، بیمه سرنشینان، بروزرسانی تجهیزات پروازی، سبد‌های ویژه و... نیازمند حمایت‌های مالی و تأمین اعتبار است.

او با ابراز خرسندی از تصمیم دولت مبنی بر تأمین اعتبار یگان‌های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور یادآور شد: پیش از این با مساعدت وزیر دفاع بخشی از هزینه‌های یگان‌های خدمات پروازی که به صورت قرارداد فی مابین با یگان‌های کشوری، لشکری و خصوصی منعقد شده بود تا انتهای سال ۹۸ پرداخت شد و با تلاش همکاران در نیرو‌های مسلح هواپیمای آتش‌نشان با ظرفیت ۱۸ و ۴۰تن حمل آب در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت و انواع بالگرد نیز، متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی کشور به تجهیزات اطفاء حریق هوایی تجهیز شدند.

مدیر بحران وزارت دفاع تأمین اعتبار یگان‌های بالگردی اطفای حریق هوایی کشور را گامی اساسی در احیای مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح عنوان کرد و خاطر نشان کرد: طبق مصوبات دولت و دستورات معاون اول رئیس جمهوری و بر اساس واگذاری اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه، اجرای برنامه‌ها و اعتبارات پیش‌بینی شده مطابق با طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفای عرصه‌های منابع طبیعی کشور که در برنامه پنج ساله ششم توسعه توسط دستگاه‌های متولی تایید شده است؛ به موضوع اطفای حریق هوایی کشور از طریق یگان‌های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی جامه عمل خواهد پوشاند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع اطفای حریق ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران یگان های بالگردی اطفای حریق هوایی هوایی کشور وزارت دفاع جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد که نیرو‌های ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودرو‌های زرهی تروریست‌ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیرو‌های روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته