Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:27:27 GMT

بشیری: دولت در عرصه‌های مختلف کُند عمل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۹۸۵۷

بشیری: دولت در عرصه‌های مختلف کُند عمل می‌کند

منتخب مردم پاکدشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی مجلس برای کمک به دولت گفت: دولت در عرصه‌های مختلف کُند و لَخت است. رئیس جمهور مانند نمایندگان قسم خورده است که از هیچ اقدامی مضایقه نکند.

به گزارش ایسنا، فرهاد بشیری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به هیات رئیسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم مجلس یازدهم در تراز انقلاب اسلامی از همه ظرفیت‌هایش برای خدمت به مردم استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اصل ۱۲۱ رئیس جمهور مثل نمایندگان در خانه ملت قسم خوردند که در زمینه استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از هیچ عملی مضایقه نکنند.

منتخب مردم پاکدشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: با توجه به سوگندتان امروز ضرورت دارد که دولتی چابک داشته باشید. دولت شما در عرصه‌های مختلف کند و لخت است. ما نمایندگان نیز آماده‌ایم برای حل مشکلات به دولت کمک کنیم. ما نباید دچار خودباختگی بشویم اقتصاد ما ظرفیت‌های زیادی دارد.

بشیری ضمن تاکید به «خودباوری» و نقش آن در پیشرفت کشور گفت: می‌توانیم تلاش کنیم که علی رغم تهدیدها و تحریم‌ها از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنیم. مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی راجع به وضعیت اقتصادی ارائه کرده که بسیار دقیق است. از هیات رئیسه تقاضا می‌کنم که این گزارش را با جدیت دنبال کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند