Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسویان از راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی اندیمشک خبر داد و گفت: به همت معاونت امور جوانان هلال‌احمر خوزستان و جمعیت هلال‌احمر اندیمشک در فاز نخست این طرح هفت‌هزار و ۶۰۰ کتاب در این بخش توزیع شد.

«سید ابراهیم موسویان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، کتاب را تنها راه برای افزایش اطلاعات و آگاهی مردم در سطح مناطق مختلف دانست و اظهار کرد: نبود امکانات رفاهی همچون کتابخانه و کتاب در شهرستان‌ها و روستاهای محروم یکی از عوامل اصلی کاهش سرانه مطالعه در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک افزود: سرانه مطالعه در کشور پایین است اما باید توجه داشته باشیم که شرایط کتابخوانی برای تمامی مردم یکسان نیست و باید تلاش کنیم تا دسترسی همه مردم به کتاب آسان شود.

 

وی از راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی اندیمشک خبر داد و اضافه کرد: به همت معاونت امور جوانان هلال‌احمر خوزستان و جمعیت هلال‌احمر اندیمشک در فاز نخست این طرح هفت‌هزار و ۶۰۰ کتاب در این بخش توزیع شد.

 

موسویان با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر تهیه‌کننده این کتب برای ایجاد کتابخانه‌ها است تصریح کرد: کتاب‌ها با موضوعات مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستند که سهم هر روستا از آنها بیش از ۶۰۰ کتاب است.

 

وی در پایان با بیان اینکه در فاز دوم این طرح با احداث کتابخانه‌های کوچک تعداد کتاب‌های اهدا شده به ۱۶ هزار می‌رسد یاد آور شد: این کتابخانه‌ها در حسینیه‌ها، دهیاری‌ها، مدارس و خانه‌های هلال با اعلام به جمعیت هلال‌احمر احداث می‌شوند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزایش سرانه مطالعه احداث کتابخانه مناطق محروم جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری