Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

دکتر میر رضا مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری امتحانات دانشگاه‌های استان پس از هفتم تیر ماه سال جاری مورد تایید روسای دانشگاه‌های استان قرار گرفته است.

وی افزود: تاریخ دقیق برگزاری امتحانات دیگر دانشگاه‌های استان بسته به تصمیم روسای دانشگاه‌ها متغیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امتحانات مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

وی با اشاره به حضوری یا غیرحضوری بودن امتحانات دانشگاه‌های استان گفت: امتحانات مقطع کارشناسی در کلیه دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و نحوه برگزاری امتحانات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بسته به تصمیم روسای دانشگاه‌ها می‌تواند حضوری یا غیرحضوری باشد.

مجیدی خاطرنشان کرد: با توجه به بومی بودن اکثر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، امتحانات این دانشگاه نیز می‌تواند به صورت حضوری برگزار شود.

وی از بازگشایی دانشگاه تبریز از هفدهم خرداد ماه برای دانشجویان بومی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که نیازی به اقامت در خوابگاه و غذا ندارند، خبر داد و گفت: طبق تصمیمات گرفته شده در جلسه‌ای با حضور روسای دانشگاه‌های استان، مقرر شد تا با تخصیص خوابگاه به دانشجویان دوره کارشناسی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا هفدهم خرداد ماه امکان حضور هر دانشجو در یک اتاق را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه دروس نظری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی 98 می‎تواند به صورت نظری برگزار شود، اظهار کرد: اگر توانستیم خوابگاه‌ها را آماده کنیم و در صورت تصمیم اساتید برای برگزاری حضوری امتحانات این مقطع، امتحانات دانشجویان کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی گفت: ورودی‌های قبل از سال 98 که در مرحله تعریف پروژه هستند، برای آماده سازی پروژه نیازی به حضور در دانشگاه نداشته و می‌توانند این کار را از منزل نیز انجام دهند، دانشجویان دانشگاه‌های مهندسی کشاورزی، علوم پایه و فنی مهندسی نیز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارشان را شروع کنند.

او با اشاره به نحوه ادامه تحصیل دانشجویان مقطع دکتری بیان کرد: امتحانات دروس نظری دانشجویان دکتری ورودی سال 98 نیز مانند دانشجویان ارشد بسته به تصمیم اساتید و دانشگاه می‎تواند به صورت حضوری یا مجازی برگزار شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحان جامع مقطع دکتری بیان کرد: این آزمون نیز مانند دیگر امتحانات نظری دانشجویان مقاطع تحصیلی قابلیت برگزاری به صورت مجازی یا حضوری را دارد که این نیز بستگی به نظر و تصمیم دانشکده و اساتید دارد، در سیستم LMS دانشگاه نیز امکان برگزاری آزمون جامع وجود دارد.

مجیدی خاطرنشان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی همچنین می‌توانند به صورت غیرحضوری و حضوری از پروپوزالشان دفاع کنند، همچنین دانشجویان می‎توانند پس از تایید پروپوزال نیز مطالعات علمی‌شان را در منزل انجام دهند.

وی گفت: در حال فراهم کردن امکاناتی برای انجام کارهای تحقیقاتی پایان نامه دانشجویان ارشد و دکتری هستیم و همچنین تمهیدات لازم برای دفاع حضوری از پایان نامه با مشورت و تایید استاد راهنما و دانشکده اندیشیده شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آموزش غیرحضوری فرصت مناسبی برای نوشتن مقاله بوده و برخی مجلات خارجی نیز پس از شیوع کرونا در دسترس قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه تبريز دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه سهند کروناویروس دانشگاه های آذربایجان شرقی دانشگاه های استان برگزاری امتحانات روسای دانشگاه مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد حضوری برگزار نحوه برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض

کمیسر عالی حقوق بشر با توجه به اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه و برخورد مقامات امنیتی و قضایی با آن‌ها، گفت که هرگونه محدودیتی برای آزادی بیان باید بر اساس «مشروعیت، ضرورت و تناسب» باشد و بدون تبعیض اعمال شود.

به گزارش ایسنا، «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در بیانیه‌ای گفت که آزادی بیان و حق تجمع مسالمت‌آمیز «از اصول یک جامعه» است، به ویژه وقتی که مانند جنگ غزه مخالفت سرسختانه‌ای بر سر مسائل عمده وجود دارد.

وبگاه سازمان ملل در این باره گزارش داد: فولکر اشاره کرد که در هفته‌های اخیر، هزاران دانشجو در آمریکا به این جنگ اعتراض کرده‌اند و تظاهرات زیادی بدون پیشامد حادثه‌ای برگزار شد. اما صدها مورد بازداشت نیز پس از دخالت نیروهای امنیتی در محوطه برخی دانشگاه‌ها انجام شد. بسیاری از آن‌ها بعدا آزاد شدند اما برخی دیگر هنوز با اتهامات یا مجازات آکادمیک روبه‌رو هستند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: اقدامات مراجع قدرت و مقامات قضایی برای محدود کردن بیان این مسائل باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که فراتر از حد لازم برای حفاظت از حقوق و آزادی دیگران یا اهداف قانونی دیگر، مانند حفظ سلامت یا نظم عمومی نمی‌رود.

بازداشت یک دانشجو در اعتراضات دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه، ۲۴ آوریل ۲۰۲۴، دانشگاه تگزاس، آستین اعلام هم‌بستگی اساتید دانشگاه کلمبیا با دانشجویان معترض آمریکایی، ۲۲ آوریل ۲۰۲۴، نیویورک

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که «نگرانم برخی اقدامات قضایی در برخی دانشگاه‌ها با تاثیری که بر جای می‌گذارد، نامتناسب باشد.»

کمیسر عالی حقوق بشر همچنین تاکید کرد که هرگونه عمل و گفتار آشکارا یهودی‌ستیزانه، «به کلی غیرقابل قبول و عمیقا آزاردهنده است.»

او گفت که رفتار و گفتار ضدعربی و ضدفلسطینی نیز به همان اندازه سزاوار سرزنش است.

تورک در ادامه گفت: برانگیختن خشونت یا نفرت بر سر هویت یا دیدگاه‌ها را، چه واقعی و چه فرضی، باید رد شود. ما شاهد آن بوده‌ایم که چنین لفاظی‌های خطرناکی به سرعت می‌تواند منجر به خشونت شود.

او گفت که هرگونه رفتار خشونت‌بار باید به صورت موردی بررسی شود نه با اقداماتی کلی که «دیدگاه‌های تعداد کمی را به نسبت کل معترضان تعمیم می‌دهد.»

دستبند زدن به یک دانشجوی معترض آمریکایی در دانشگاه اموری، ۲۵ آوریل ۲۰۲۴، آتلانتا بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در اعتراضات دانشجویی آمریکا، دانشگاه نیویورک، ۲۲ آوریل ۲۰۲۴، نیویورک

افزون بر این، تورک تاکید کرد: در این‌جا هم مانند هر جای دیگری، واکنش دانشگاه‌ها و مراجع قضایی باید طبق قوانین حقوق بشر باشد و امکان مناظره فعالانه و با حفاظت از حریم امن برای همه باشد.

کمیسر عالی حقوق بشر گفت که هرگونه محدودیتی برای آزادی بیان باید بر اساس «مشروعیت، ضرورت و تناسب» باشد و بدون تبعیض اعمال شود.

تورک افزود: دانشگاه‌های آمریکا در زمینه فعالیت‌های دانشجویی، مناظره‌های جنجالی، آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز پیشینیه‌ای قوی و تاریخی دارند.»

او همچنین بیان کرد: باید واضح باشد که اعمال قانونی مبتنی بر آزادی بیان را نباید با تحریک به خشومنت و نفرت اشتباه گرفت.

انهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی