Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:30:06 GMT

علم و دانش امداد و نجات را باید به مردم آموزش دهیم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۰۴۸۴

علم و دانش امداد و نجات را باید به مردم آموزش دهیم

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن قوسیان روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سابق هلال احمر گیلان و  سرپرست این جمعیت در رشت با بیان این که آموزش های همگانی یکی از فعالیت های مهم جمعیت هلال احمر است افزود: باید شاهد آموزش های متنوعی به مردم در سطح جامعه باشیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه هلال احمر در سطح جهانی و ملی اظهار داشت: محور فعالیت های جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است، جوانان و داوطلبان هلال احمر در ارایه خدمت به مردم چشمداشتی ندارند، آنان افراد خیری هستند که توانشان را در راه خدمت به مردم تقدیم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معمولا جمعیت هلال احمر را به عنوان ارایه فعالیت های امدادی می شناسند اما در حوزه فعالیت های اجتماعی، برنامه ها و اقدامات زیادی انجام می دهد، خاطر نشان کرد: در هلال احمر ظرفیت های فوق العاده ای وجود دارد اما فعالیت های امدادی آن نمود بیشتری دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: هلال احمر، جمعیتی ملی و غیردولتی دارای اساسنامه است که اقدامات زیادی را برای مردم انجام می دهد که علاقه مردم به هلال احمر به این دلیل است.

وی با بیان اینکه خدمات هلال احمر داوطلبانه و بدون منت است، اظهار داشت: هلال احمر از دل مردم درآمده و در خدمت آنان است، تلاشگران این جمعیت در ارایه خدمت به مردم توقعی ندارند در حوادث عاشقانه برای ارایه خدمات رسانی به مردم و کاهش آلام آنان ایثار می کنند.

قوسیان با اشاره به ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت خیرین اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به کمک داوطلبان حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است که باید به خوبی آن را هدایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد اهمیت آموزش به روستائیان به منظور چگونگی مواجهه در حوادث و بلایا اظهار داشت: خانه های هلال در روستاها و محلات ظرفیت خوبی برای آموزش روستائیان است، این خانه ها پایگاه هایی هستند که تمامی فعالیت های هلال احمر در آن در حال انجام است.

وی رویکرد جدید مسئولان جمعیت هلال احمر کشور را انتخاب نیروها از داخل جمعیت هلال احمر استانها عنوان و خاطر نشان کرد: باید این فرصت را برای تک تک همکاران در جمعیت هلال احمر فراهم کنیم.

در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات مهدی ولی پور مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر گیلان، سیاوش غلامی به عنوان سرپرست این جمعیت انتخاب شد.

ولی پور سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  احمر کشور شد.

برچسب‌ها رشت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان رشت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری