Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان رتبه پنجم کشوری درثبت اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد را کسب کرده است، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد اثرگذارترین پایگاه های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(11 خرداد) در آیین رونمایی از ستاد خبری فهما در استان و همایش تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان راه اندازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت بیش از 400 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تعداد 274 کانون در مناطق روستایی و عشایری استان لرستان راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه عمده کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در بخش روستایی راه اندازی شده اند، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها به عنوان پایگاه های دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در راستای خدمت به مردم و تقویت فرهنگی دینی تلاش می کنند.

 

ابدالی پور با تاکید بر ضرورت تقویت کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: باید بستری فراهم شود که در لبیک به ندای رهبری در همه مساجد کانون فرهنگی هنری مسجد راه اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون زیر ساخت لازم برای تحقق این مهم فراهم نیست، خاطرنشان کرد: حمایت ویژه دستگاه های فرهنگی و تخصیص اعتبار استانی برای تقویت مساجد و ایجاد بستر لازم جهت راه اندازی کانون فرهنگی هنری در مساجد ضروری است.

 

ابدالی پوردر ادامه با اشاره به اینکه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تاکنون24 هزار عضو ثبت شده داریم،افزود: با توجه به اینکه بیشتر اعضاء کانون های مساجد جوانان و نوجوانان هستند، باید بستر تقویت کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد  فراهم شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در ادامه با اشاره به راه اندازی شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور، افزود: در استان لرستان این شورا به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و عضویت دستگاه های فرهنگی هنری مساجد از سال 98تشکیل شده است. ابدالی پور در ادامه با تجلیل از فعالیت  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در رویداد ملی فهما، بیان کرد: در حوزه فهما 16 کانون به مرحله کشوری راه پیدا کرده که دو کانون فرهنگی هنری استان شایسته تقدیر و 9 کانون فرهنگی هنری مسجد به عنوان کانون برتر معرفی شده است.

 

ابدالی پور در ادامه با اشاره به اینکه  بیش از 200 کانون درگیر مقابله با کرونا بودند، افزود: خدمات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تا شکست قطعی ویروس کرونا ادامه دارد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد اثرگذارترین پایگاه های اجتماعی هستند، اظهار کرد: برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه باید کانون های فرهنگی هنری مساجد تقویت شوند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان کانون فرهنگی هنری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد

ایسنا/البرز عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز گفت: شرکت عمران تاکنون ۳۰ مدرسه در شهر جدید مهستان تاسیس کرده و امسال هم کلنگ احداث سه مدرسه جدید به زمین زده می‌شود تا بخشی از نیاز فضای آموزشی این شهر رفع شود.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله زارع در جشن تکلیف دانش آموزان پسر شهر جدید مهستان، اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید مهستان رویکرد جدیدی در دولت سیزدهم آغاز کرده که منجر به ارتقای زیرساخت‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی این شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه های مختلفی را در حوزه دانش آموزی طراحی کرده که یکی از آنها برگزاری جشن تکلیف پسران برای اولین بار در این شهر است.

وی اظهار کرد: در این مراسم ۵۴۰ نفر از دانش آموزان پسر به سن تکلیف رسیده، حضور دارند و در قالب برنامه‌ای یک روزه و شاد با احکام دینی بیشتر آشنا می‌شوند.

این مسئول توضیح داد: دانش آموزان سرمایه‌های اصلی این شهر هستند و بنا داریم اقداماتی در حوزه استعداد یابی آنها اجرایی کنیم‌.

زارع افزود: شرکت عمران تاکنون ۳۰ مدرسه در شهر جدید مهستان تاسیس کرده و امسال هم کلنگ احداث سه مدرسه جدید به زمین زده می‌شود تا بخشی از نیاز فضای آموزشی این شهر رفع شود.

وی گفت: علاوه براین تا پایان سال، کلنگ شهر کتاب شهر جدید مهستان هم به زمین زده می‌شود و از این طریق مسیر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این شهر هموارتر خواهد شد. 

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان راه اندازی مراکز فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی این شهر را یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت برشمرد که به تازگی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد که تمام زمین‌های آموزشی مورد نیاز در شهر مهستان به صورت رایگان در اختیار خیرین قرار بگیرد تا بتوانیم کمبودهای موجود را برطرف کنیم. 

زارع در خصوص ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در شهرجدید مهستان هم گفت: سال گذشته ۱۷ هزار متر مربع زمین رایگان برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و خیرین حوزه سلامت قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند