Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@13:45:32 GMT

پلمپ موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۲۱۷

پلمپ موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با هشدار به موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور از پلمپ مؤسسه غیرمجاز خبر داد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، ابراهیم حاجی زاده، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان گفت: متأسفانه علیرغم تذکرات و اطلاع رسانی‌های این اداره کل عده‌ای تحت عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور، بدون دانش و شرایط لازم برای این موضوع کاملاً تخصصی، با ارائه اطلاعات نادرست و ناصحیح اقدام به فعالیت غیر مجاز نموده‌اند و به جهت ترغیب و ایجاد انگیزه کاذب در متقاضیان، برخلاف واقعیت ها در مورد اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در خارج از کشور، در فضای مجازی بصورت گسترده تبلیغ می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در مواردی پس از اخذ مبالغ بسیار زیاد از متقاضیان و عدم پیگیری فرآیند پذیرش و اعزام، موجب فریب، گمراهی و سردرگمی آنان می شوند گفت:  به این افراد و موسسات غیر مجاز هشدار داده می شود این فعالیت های غیرقانونی را متوقف نمایند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود، به منظور صیانت از حقوق شهروندان با همراهی و مشارکت همکاران محترم در پلیس امنیت و پلیس فتا پیگیر برخورد قانونی با این فعالیت‌ها می‌باشد
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان گفت: در هفته گذشته دفتر یکی از این نوع مؤسسات غیر مجاز به عنوان مصداقی از این نوع فعالیت، تحت عنوان "خوارزمی" که در فضای مجازی به روش های ارسال پیامک و ... تبلیغ غیرواقعی فراوانی را برای جذب متقاضیان انجام می داد با هماهنگی حراست سازمان امور دانشجویان و پلیس امنیت پلمپ شد.
 حاجی زاده تاکید کرد: از والدینی که برای اعزام فرزندان عزیزشان جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور نیازمند مشورت هستند تاکید می‌شود صرفا با مؤسساتی که دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند مشورت نمایند که اسامی این نوع مؤسسات در سایت این اداره‌کل به آدرس Scholarship.Saorg.ir در دسترس عموم است.
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: خانواده ها باید تمامی اطلاعات در مورد تایید دانشگاه، رشته مورد تقاضا، هزینه‌های تحصیل و زندگی، تعرفه‌ها و ... را قبل از هر نوع تعهد و امضاء قراردادی، مورد بررسی دقیق و کنکاش قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان بورس پلیس وزارت علوم سازمان امور دانشجویان خارج از کشور غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود

غلامرضا بلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر از برگزاری نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی کشور خبر داد و گفت: مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی کشور روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون آموزشی و مدیران آموزش وزارت علوم در دانشگاه غیر دولتی - غیرانتفاعی خاتم تهران برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست ضمن ارزیابی نقش این زیر نظام در آموزش عالی کشور، فرصت ها و تهدید های این زیر نظام از آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی_غیردولتی کشور افزود: موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی به عنوان یکی از بارزترین مشارکت های مردمی در امور کشور، با توجه به این موضوع که هیچ گونه بودجه دولتی ندارند؛ باید تقویت شده و توسعه یابند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرده و برآن تاکید داشته اند، ما اعتقاد داریم چنیی تشکیلاتی نمونه بارزی از مشارکت مردم در انجام امور کشور خواهد بود بنابراین شعار چنین نهادهایی که براساس سرمایه گذاری غیردولتی هستند، باید تقویت شوند و اگر تهدیدی برسر راه این موسسات وجود دارد، برداشته شود.

قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی-غیردولتی کشور افزود: همچنین موسسات و دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی خواستار اجرای عدالت آموزشی بین تمام زیرنظام های آموزش عالی به صورت یکسان برای پذیرش دانشجو و دریافت خدمات آموزشی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۲ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی -غیردولتی فعال بوده و بیشترین تعداد دانشجو در استان های مازندران و خراسان فعال هستند و نزدیک ۲۹۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیلی می کنند که درواقع ۱۰ درصد آموزش عالی کل کشور را به خود اختصاص می دهند.

کد خبر 6100509

دیگر خبرها

  • بخش زیادی از ۳۰ میلیون گیمر دانشجو هستند
  • جریمه ۲۵ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه آرد
  • مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود
  • قوانین جدید استفاده دانشجویان از شبکه‌های مجازی اعلام شد
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج