Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر آمریکایی بر این باور است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه در این کشور از طریق تشدید خصومت نژادی بین آمریکایی‌های آفریقایی تبار و سفیدپوستان است تا ۴ سال دیگر در قدرت باقی بماند. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

«آبایومی آزیکیوه»تحلیلگر آمریکایی  مستقر در دیترویت در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: ترامپ فعالیت سیاسی خود را بر اساس نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و تعصب ضد مهاجرت پایه گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح داخلی، او خصومت نژادی بین آمریکایی‌های آفریقایی تبار و سفیدپوست‌ها را تشدید کرده تا در کشور تفرقه ایجاد کند و بتواند 4 سال دیگر در قدرت باقی بماند.

نیویورک‌تایمز: آمریکا انبار باروت است/ فصل طولانی ناآرامی داخلی آغاز شده استپنجمین شب ناآرامی‌ها| حکومت نظامی در 25 شهر آمریکا/ یک کشته و ده‌ها بازداشتی در اعتراضاتتحلیلگر آمریکایی: ریاست‌جمهوری ترامپ به پایان رسیده استاعلام آمادگی ترامپ برای اعزام نیروهای ارتش آمریکا به مینه‌سوتاترامپ: در صورت عبور معترضان از فنس‌ها با «شوم‌ترین سلاح‌ها» از آنها استقبال می‌کردیم

 

در ادامه متن کامل این مصاحبه را می‌خوانید:

تسنیم: اعتراضات علیه وحشی‌گری پلیس و قتل جورج فلوید در سراسر آمریکا ادامه دارد. نظر شما درباره این اعتراضات چیست؟

آزیکیوه: این تظاهرات و شورش‌ها یک واکنش مستقیم نه تنها به قتل جورج فلوید توسط پلیس در مینیاپولیس است بلکه این ناآرامی‌ها بیانگر فضای کلی خشم و ناامیدی در یک جامعه نژادپرست و سرمایه دار است. این ناامیدی جمعی سال‌هاست که در رابطه با حمله به آمریکایی‌های آفریقایی تبار توسط ماموران اجرای قانون و سیدپوستان افراطی، شکل گرفته و ساخته شده است. این خشم و نفرت عمومی در شرایطی است که شیوع ویروس کرونا تاکنون جان بیش از 100 هزار نفر از مردم آمریکا را گرفته و بیش از 1.6 میلیون نفر نیز تاکنون مبتلا شده‌اند. این بحران با فاصله زیاد بدترین بحران بهداشت و سلامت و بحران انسانی در آمریکا در بیش از یک قرن اخیر بوده است. آمریکایی‌های آفریقایی تبار به طور نامناسبی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در برخی ایالت‌ها از جمله میشیگان و ایلینوی قرار گرفته‌اند. درصد آمریکایی‌های آفریقایی تبار که در بیمارستان‌ها بستری شده یا به خاطر ویروس کرونا جان باخته‌اند بسیار بیشتر از سایر گروه‌های جمعیتی در آمریکا است. بیش از 41 میلیون نفر بیکار شده‌اند و تعداد زیادی از مردم آمریکا پول و مواد غذایی ندارند که این مساله نتیجه مستقیم فروپاشی اقتصادی است. بنابر این کسی نباید از اختلالات و هرج و مرج‌هایی که به واسطه قتل جورج فلوید در شهرهای مختلف آمریکا به وقوع پیوسته است، شگفت زده شود.

تسنیم: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی در روز جمعه معترضان را "اراذل و اوباش" خواند و گفت: وقتی غارت شروع می‌شود، تیراندازی آغاز خواهد شد. توئیت وی به دلیل تحریک خشونت با انتقادات زیادی روبرو شد. نظر شما درباره توئیت‌های ترامپ چیست؟

آزیکیوه: ترامپ فعالیت سیاسی خود را بر اساس نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و تعصب ضد مهاجرت پایه گذاری کرده است. او سعی می‌کند تا تنش‌ها بین مردم آمریکا را علیه کاراکاس و پکن و تهران تشدید کند. در سطح داخلی، او خصومت نژادی بین آمریکایی‌های آفریقایی تبار و سفیدپوست‌ها را تشدید کرده تا در کشور تفرقه ایجاد کند و بتواند 4 سال دیگر در قدرت باقی بماند.

تسنیم: ایالات متحده یک تناقض است. اصول مبنایی این کشور بر اساس آرمان‌های آزادی و برابری است ولی کشوری است که با محرومیت سیستماتیک و سرکوب رنگین پوستان دست به گریبان است. از همان ابتدا، بسیاری از قوانین و سیاست‌های عمومی این کشور برای جلوگیری از مشارکت کامل مردم رنگین پوست در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی پایه گذاری شده است. دلیل این مساله چیست؟

آزیکیوه: اعلامیه استقلال 1776 میلادی خواستار آزادی آفریقایی‌ها از بردگی نبوده است. در اوایل شکل گیری کشوری به نام ایالات متحده، تنها مردان سفیدپوست که صاحبان املاک بودند می‌توانستند رای بدهند و در دولت مشغول به کار شوند. آفریقایی‌ها و سایر گروه‌های سرکوب شده، زنان و طبقه کارگر مجبور شدند برای دستیابی به حقوق اساسی سیاسی و دموکراتیک خود یک مبارزه طولانی را آغاز کنند. با وجود جنگ داخلی که پس از سال 1865 به طور قانونی به بردگی غیرقانونی خاتمه داد ولی آمریکایی‌های آفریقایی تبار مجبور شده‌اند تا تلاش خود را برای استقلال و خودمختاری، برابری و عدالت اقتصادی ادامه دهند. چیزی که در شرایط کنونی لازم است، شکست کامل رژیم نژادپرست و سرمایه دار است. فقط ایجاد یک جامعه واقعا دموکراتیک و غیرنژادی می‌تواند صلح و هماهنگی را به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ آمریکایی های آفریقایی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • فیلم/ تداوم بازداشت و سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ