Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@02:30:09 GMT

۱۱ موزه جدید در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۹۶۶

۱۱ موزه جدید در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود

سردار کارگر گفت: ۹ موزه دیگر در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز دو موزه دیگر به آمار موزه‌های کشور افزوده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آئین افتتاحیه موزه هوانوردی و پژوهشکده دفاع مقدس با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش تثبیت کننده جمهوری اسلامی بود، گفت: اگر دفاع مقدس نبود، ممکن بود انقلاب با چالش‌های فراوانی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما از دستاوردهای دفاع مقدس می‌توانیم سالیان سال استفاده کنیم، افزود: در دفاع مقدس پیروز اصلی میدان مردم ایران بودند و نیروهای مسلح به نمایندگی از مردم ایران در این دفاع جانانه شرکت کردند و موفق شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: پیش بینی‌های زیادی برای برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام آزادسازی خرمشهر انجام شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شد و از این فضا بیشتر استفاده به عمل آمد.

سردار کارگر با بیان اینکه نیروی هوایی نقش بسزایی در دفاع مقدس داشت، گفت: این نیرو از روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور در عملیات‌های مختلف مهیا شده بود و موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت شاهد بودیم که نیروی هوایی همیشه موجب دلگرمی و تقویت روحیه رزمندگان بود. در شرایط جنگ تحمیلی پدافند هوایی نیز در کنار نیروی هوایی پیروزی‌های چشمگیری را رقم زدند و در بسیاری از عملیات‌ها از جمله کربلای ۵ و والفجر۵ حضوری جانانه داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی نیرویی مقدم در جنگ تحمیلی در میان نیروهای مسلح بود و از ابتدای جنگ تحمیلی همیشه در کنار مردم بود.

سردار کارگر با بیان اینکه از نیروی هوایی به عنوان نیرویی پیشگام در انقلاب اسلامی یاد می‌شود، تاکید کرد: ما آمادگی آن را داریم تا در موضوعات مختلف از نقش نیروهای هوایی در دفاع مقدس یاد کنیم.

وی ادامه داد: می‌توان با حضور پیشکسوتان و بزرگان نیروی هوایی ارتش، تاریخ شفاهی این نیرو را به صورت مستند گردآوری کرد.

سردار کارگر تصریح کرد: ما همگی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی آن را داریم که نقش نیروهای هوایی را در دفاع مقدس در موزه‌های جنگ تحمیلی تبیین کنیم. ۱۴ موزه دفاع مقدس آمادگی خدمت رسانی به این موضوع را دارند.

وی ادامه داد: ۹ موزه دیگر در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز دو موزه دیگر به آمار موزه‌های کشور افزوده می‌شود.

سردار کارگر گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی دارد تا نقش نیروی هوایی را در ۲۶ موزه نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس سردار کارگر نیروی هوایی جنگ تحمیلی موزه دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع است بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار کرد: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

کد خبر 747788

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است