Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:09:55 GMT

فرهنگ از جنس اندیشه و تفکر و توام با رویش و ریزش است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۲۳۱

فرهنگ از جنس اندیشه و تفکر و توام با رویش و ریزش است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه‌های علمیه استان و جمعی از طلاب، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌های دینی و قرآنی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام نعمت اللهی در این مراسم گفت: حوزه فرهنگی عرصه بسیار پر خطر است و تنها جایی بود که رهبری فرمودند دغدغه دارم و نگران هستم چون شاکله جامعه را فرهنگ، سیاست و اقتصاد شکل می‌دهد.



وی اضافه کرد: فرهنگ چون از جنس فکر و اندیشه است حساسیت خود را دارد و در بدنه خود ریزش، رویش و پالایش دارد و خود را بازسازی می‌کند و نقش مدیران فرهنگی در این زمینه خاص است.

نعمت اللهی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ دینی گام‌های خوبی برداشته شده اما هر چند در حوزه مظاهر دینی و فرهنگ دینی کارهای زیادی شده اما در تربیت دینی ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی گفت: چالش بشریت در طول تاریخ تربیت بوده و انبیا نیز برای تعالی انسان‌ها رسالت سنگینی داشتند و دعوای تاریخی همه انبیا بر سر ربوبیت بود نه الوهیت چون جوامع با تربیت مشکل داشتند.

نعمت اللهی گفت: وقتی از تبلیغ دینی صحبت می‌کنیم باید ببینیم دنبال چه چیزی هستیم و همه انبیا در وجود عملی اسمی و شخصیتی تلاش کردند اما آنچه اهمیت دارد جامعه سازی است که با تربیت درست شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر درست شخصیت پردازی نشود شاهد چالش خواهیم بود لذا رسالت دستگاه فرهنگی سنگین است و تبلیغات در یک فرآیند تربیتی باید درگیر شود تا به نتیجه برسد.

نعمت اللهی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی است و ساز و کار فراوانی دارد و باید در عرصه‌های مختلف نقش نظارتی حمایتی و هدایتی بر عده بگیرد.

وی بیان کرد: در استان تلاش شد با تعامل سازنده میان همه دستگاه‌ها بتوانیم برای هم افزایی و رسیدن به اهداف تعاملی به نتایج خوبی برسیم.

در این مراسم ضمن تشکر از حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل سابق، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های شهید محمدرضایی و چگینی تجلیل شد.
 

کد خبر 4938546

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی قزوین مراسم تودیع و معارفه ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا مشهد تبلیغات اسلامی حجت الاسلام نعمت اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)