Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:08:45 GMT

با دستگاه‌های اکسیژن‎ساز بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۲۳۳

با دستگاه‌های اکسیژن‎ساز بیشتر آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حیات جسمانی ما به عوامل متعددی بستگی دارد که خوردن، آشامیدن، استراحت و تنفس از شاخص‌ترین آنها است. گفته می‌شود رکورد بیشترین مدت زمان غذا نخوردن به «کیهِ‌ران دوهرتی» ایرلندی تعلق دارد که اعتصاب غذایی ۷۳ روزه داشته و پس از آن جان خود را از دست داده است. اگرچه عوامل متعددی در افزایش روزهای بدون مصرف مایعات یا بی‌خوابی وجود دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت که این زمان از یک هفته تجاوز نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه رکورد اعجاب انگیز «الکس سگورا» را که توانسته بود به مدت ۲۴ دقیقه سر خود را زیر آب نگه دارد به عنوان آماری برای عموم مردم در نظر نگیریم (عددی که میانگین آن در حدود ۵ دقیقه است) می‌توان گفت حیاتی‌ترین محدود کننده زندگی ما هوای تنفسی بوده و زندگی بدون آن به ویژه اکسیژن پس از چند دقیقه پایان خواهد یافت.

با توجه به این مقدمه، بهره مندی از سخت افزارهایی که بتواند این شریان حیاتی را در انسان‌هایی فاقد تنفس، در دست گرفته یا آن را تقویت کند بااهمیت است. در همین رابطه یک ونتیلاتور با شبیه سازی عمل دم و بازدم وظیفه پر کردن شش‌ها از اکسیژن را برعهده گرفته و با پس دادن کربن دی اکسید خون به محیط پیرامون بدن بیمار، آماده وارد ساختن موج بعدی هوا می شود.

اگرچه ونتیلاتور دستگاهی بیمارستانی بوده و عموماً برای زنده نگه داشتن افراد بیهوش یا بیمارانی که توانایی تنفس غیرارادی را ندارند استفاده می‌شوند، اما این دستگاه اکسیژن ساز است که به خالص کردن اکسیژن هوا و دفع عناصر دیگر آن پرداخته و هوایی مطلوب برای مصرف کاربرانش تولید می کند.

اکسیژن ساز

همانطور که گفته شد ونتیلاتور تنفسی بیمارستانی بنا به فضای اشغال کرده، قیمت، نوع کاربری و تخصصی که برای کار با آنها لازم است معمولاً مصارف خانگی ندارند، این در حالی است که مجموعه‌های طراح و سازنده سخت افزارهای کمک تنفسی بیکار نبوده و با ساخت نمونه‌های خانگی و کوچک‌تر آنها از قبیل دستگاه بای پپ، به پر کردن جای خالی این محصولات در خانه، محل کار یا حتی نزد هر مددجو شتافته‌اند.

با علم به اینکه هوای پیرامون ما حاوی ۷۸% نیتروژن بوده، ۲۱% درصد اکسیژن داشته و نزدیک به ۱% هم حاوی عناصر دیگری است، دستگاه‌های اکسیژن ساز با مکش و عبور آن از محفظه‌ای حاوی پودر زئولیت، اکسیژن مذکور را به کمپرسور هوا هدایت کرده و با فشرده‌سازی و پذیرش موج بعدی هوا و تخلیه نیتروژن‌های آن، خلوص اکسیژن را تا نزدیک به ۹۵% افزایش می‌دهد. طبیعی است این اکسیژن تصفیه شده همانند شارژ یک باتری الکترونیکی ماندگار نبوده و با خاموشی دستگاه از بین می‌رود، لذا بلافاصله پس از رسیدن به خلوص مورد نظر کاربر، به پشت فلومتر جلوی دستگاه هدایت شده و از آنجا به کمک نازل به دهان و بینی بیمار می‌رسد.

دسته‌بندی دستگاه‌های اکسیژن ساز

· نحوه انتقال اکسیژن به کاربر

اکسیژن سازها یا به صورت مستمر (Continuous) یا متقاطع به انتقال اکسیژن مشغول می‌شوند. (Impulse) در همین رابطه در تقسیم بندی اول اکسیژن به صورت ممتد و یکپارچه و بدون قطع شدن فلو شده و در دسته بعدی به صورت زمانبندی شده قطع و وصل می‌شوند .

· ساختار فیزیکی

در این نوع تقسیم بندی نیز این محصولات با قرارگیری در دسته‌های ثابت (Stationary) یا قابل حمل (Portable) بنا به اندازه و ابعادشان تقسیم بندی می‌شود. اکسیژن‌سازهای ثابت که نمونه‌های ۵ لیتری نیز عضوی از این زیر مجموعه است، با داشتن ابعادی بزرگ عموماً مناسب افرادی هستند که جنب و جوش فراوانی نداشته و به صورت شبانه روزی به این محصول نیازمندند. این در حالی است که در نمونه پرتابل، حجم این Oxygen Concentratorها کمتر شده و به فراخور آن مدت زمان سرویس‌دهی آنها نیز کاهش می‌یابد، در نتیجه توان اکسیژن‌رسانی شبانه‌روزی را نداشته و تنها مناسب مسافرت‌های کوتاه یا رفت و آمدهای روزمره است.

چنانچه در شرایط فعلی کشور (و جهان) که بیماری کووید ۱۹ سایه آرامش را از همگان ربوده است نیازمند بهره مندی از دستگاه کمک تنفسی هستید (سخت افزارهایی که به دلیل اعمال پر فشار اکسیژن با خلوص بالا، یکی از روش‌های مقابله با این بیماری و تعدیل آثار منفی آن هستند)، کارشناسان مجموعه کاویان مدیکال می‌توانند با ارائه مشاوره، نوع وسیله، نوع القای اکسیژن مناسب، نوع کاربری و حجم مطلوب آنها بنا به سطح نیاز و متغیرهای دیگر را سنجیده و نمونه مناسب را معرفی کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4938489

منبع: مهر

کلیدواژه: اکسیژن تجهیزات پزشکی مشکلات تنفسی لوازم خانگی ایران کیش بیمه استارت آپ جزیره کیش تبلیغات بیمه شخص ثالث سهام عدالت سهام تلفن تجارت الکترونیک تسهیلات بانکی همراه اول اکسیژن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی

مدیر کل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: هر دستگاهی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده باید مورد مواخذه دادستان قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست حمایت از کودکان و نوجوانان، جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز تفکیک زباله و ضایعات و پیشگیری از وقوع جرم امروز در شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد.

این نشست با حضور عسکر جلالیان، معاون وزیر دادگستری، صادقی مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، ولی الله مهبودی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شهردار منطقه ۱۹ و تعدادی از مسئولان شری و انتظامی برگزار شد.

دادستانی تهران در صورت لزوم از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضائی می‌کند

مهبودی درباره ضرورت برگزاری این نشست گفت: در جلسه امروز، چند موضوع از جمله کودکان کار، کودکان خیابان و کودکان زباله‌گرد مطرح شد که رسیدگی به وضعیت آنان به صورت جدی در دستور کار دادستانی تهران قرار دارد؛ بحمدالله کار‌ها در این زمینه با قوت و سرعت مطلوبی پیشرفته و نتایج مثبتی تاکنون حاصل شده است.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز نیز در دستور کار است، گفت: در همه مناطق تهران با این پدیده دست به گریبان هستیم، اما تعداد این افراد در منطقه ۱۹ بیشتر از سایر مناطق است لذا رسیدگی‌های بیشتری نیز لازم دارد و این کار نیز با جدیت، توجه و قوت در دست انجام است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی، جمع‌آوری معتادان متجاهر است که دادستانی تهران به این موضوع نیز ورود داشته است. با اقداماتی که انجام شده دیگر شهروندان شاهد حضور دسته‌ای معتادان در خیابان‌ها نیستند؛ در این رابطه نیز کار به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره ساماندهی مشاغل نیز عنوان کرد: ساماندهی ضایعات فروشان امری ضروری است و این موضوع باید بر اساس قانون مدیریت شود.

مهبودی اضافه کرد: شهرداری بر اساس قانون وظیفه دارد با مواردی که باعث آسیب شهروندان است بلافاصله ورود کرده و در خصوص مشاغل مزاحم به وظایف خود عمل کند و اگر نیاز به حمایت و دستورات قضائی وجود دارد، دادستانی تهران مطابق موازین قانونی به وظیفه خود عمل می‌نماید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر قانون مدیریت پسماند به صورت دقیق اجرا شود و تفکیک زباله از مبدأ صورت گیرد، جلوی خیلی از مشکلات گرفته می‌شود.

همکاری دادستانی تهران با شهرداری مناطق اتفاق مبارکی است

جلالیان گفت: این اتفاق یعنی همکاری گسترده دادستانی تهران با شهرداری‌های مناطق چندگانه پایتخت، در تاریخ کشور بی سابقه است که باید قدر این فرصت دانسته شده و از این ظرفیت گرانبها برای حل مشکلات کلانشهر تهران استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر فرصت را دانست، افزود: باید از تعامل و زمینه مثبت ایجاد شده استفاده حداکثری شود. همگی باید به شهرداری کمک کنیم تا پدیده شوم زباله‌گردی حل شود.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه ضایعات فروشی و فروش پسماند خشک دو مقوله جداگانه هستند، گفت: خرید و فروش فلزات ذوبی یک شغل است.

جلالیان با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه بین‌الملل درباره زباله گردی تبلیغات منفی بسیاری می‌شود، گفت: گفته می‌شود حدود ۶ هزار زباله گرد وجود داشته که ۴ هزار نفر از آن‌ها را جمع‌آوری کردند؛ کار بزرگی شده است و باید با عزمی جدی‌تر، افراد باقیمانده را نیز هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه به راحتی می‌توان تهران را به شهری بدون زباله گرد تبدیل کرد، گفت: زباله‌گردی نقض کرامت انسانی و به تبع آن نقض حقوق شهروندی و جرمی مشهود است.

وضعیت آسیب‌های اجتماعی شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست

صادقی نیز گفت: جایی که حقوق عمومی و بهداشت عمومی تضییع شده و یا اقداماتی بدون مجوز صورت بگیرد، دادستان می‌تواند به این موضوعات ورود کند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی باید از دادیار مستقل حقوق عامه استفاده شود، گفت: یکی از وظایف دادستان‌ها بررسی ترک فعل‌ها است. هر دستگاهی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده باید مورد مواخذه دادستان قرار گیرد و دادیار‌ها نیز باید در میدان باشند و تخلفات را گزارش کنند.

مدیر کل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور تاکید کرد: درخواست کردیم مجتمع حقوق عامه در تهران راه اندازی شود.

دیگر خبرها

  • طومار عجیب هواداران بایرن: توخل باید بماند!
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان