Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:08:15 GMT

ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۸۰۰

ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند

ایسنا/کرمان مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به میزان مصرف سیگار در ایران اظهار کرد: ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند.

"حمیدرضا گلزاری" عصر امروز ۱۱ خردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته بدون دحانیات گفت: کل مراکز عرضه قلیان کرمان ۲۸۰ مورد بود که هم اکنون ۲۷۸ مورد آن تعطیل هستند و در دوران شیوع کرونا ۴۰ درصد آنها به صورت خودجوش تعطیل کردند و ۵۰ درصد با توصیه‌های بهداشتی و ۱۰ درصد آنها نیز توسط قوه قضائیه تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: براساس بررسی‌ها صورت گرفته ایرانی‌ها روزانه معادل ۳۰ میلیارد تومان سیگار و نزدیک به ۶۰ میلیارد نخ سیگار مصرف می کنند که حدود ۲۵ میلیارد تومان از این سیگارهای مصرفی قاچاق هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: یکی از دلایل اینکه استان های بوشهر و آذربایجان غربی در رده‌ های اول مصرف سیگار در کشور هستند به دلیل این است که سیگار قاچاق در آنجا ارزان است و بعد از آنها استان‌های کرمان، گیلان و قزوین رتبه‌های بعدی مصرف سیگار در کشور قرار دارند.

وی با اشاره به میزان مصرف سیگار در ایران اظهار کرد: ایرانی‌ها روزانه ۸ هزار کیلومتر سیگار مصرف می‌کنند.

گلزاری با اشاره به تحریم‌های آمریکای بر علیه جمهدری اسلامی ایران عنوان کرد: در واردات سیگار به‌هیچ وجه تحریم نشده‌ایم و آمریکا در ایران ۳۰ میلیون دلار برای تولید سیگار سرمایه گذاری کرده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: مواد دخانی در فروشگاه‌ها نباید در معرض دید مشتری باشد. ما این کار در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شروع کرده‌ایم اما یک دست صدا ندارد و باید همه مردم و مسئولین همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيگار دانشگاه علوم پزشکی کرمان استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان سیگار مصرف می کنند ایرانی ها روزانه مصرف سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد