Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقیقت این است که دلیلی که سیاستمداران آمریکایی برای پایان دادن به روابط بین آمریکا و سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده‌اند، منطقی و قابل دفاع نیست. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، رژیم بی مسئولیت (دولت آمریکا) بدنبال ناکامی هایی که در انجام وظایف خود در قبال مردم داشته، همواره به دنبال راه فرار بوده تا افتضاحی که به بار آورده است را پنهان کند؛ رویکرد اتهام زنی دولت ترامپ و رفتار بی شرمانه دولت آمریکا در فریب جهانیان ناکام مانده است و این ناکامی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در تاریخ 30 ماه مه (روز گذشته) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» متن بالا را منتشر کرد و در قالب آن به افشای رفتار معمول و عادی سال های اخیر دولت آمریکا در جامعه بین المللی پرداخت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 29 ماه مه (2 روز گذشته) به بهانه اینکه سازمان بهداشت جهانی از اجرای اصلاحات مورد درخواست واشنگتن ممانعت کرده است، از قطع روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی خبر داد و گفت مبلغ پرداختی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی را در مکان های دیگر هزینه خواهد کرد.

این اظهارات ترامپ همراه با اقدامات یکجانبه او، با محکومیت قاطعانه جامعه جهانی روبرو شده است.

حقیقت این است که دلیلی که سیاستمداران آمریکایی برای پایان دادن به روابط بین آمریکا و سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده اند، منطقی و قابل دفاع نیست.

سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک آژانس تخصصی تحت نظارت سازمان ملل، هیچ وابستگی ای به دولت فدرال آمریکا ندارد و این سوال مطرح می شود که آمریکا چه صلاحیتی دارد که از سازمان بهداشت جهانی بخواهد تا بر اساس خواسته های واشنگتن عمل کند و اقدامات ضد اپیدمی دولت ترامپ در برابر کرونا را که اقداماتی پوچ و غیرمعقول و پر از هرج و مرج است را تائید نماید و مسئولیت ناکارآمدی سیاستمداران این کشور در مقابله با کرونا را برعهده بگیرد؟!

آیا سازمان بهداشت جهانی نیز باید مانند آمریکا پیشنهاد مصرف خوراکی مواد ضد عفونی کننده را مطرح کند؟ (تا مطابق میل آمریکا رفتار کرده باشد؟).

سازمان بهداشت جهانی به عنوان معتبرترین و حرفه ای ترین نهاد بین المللی در حوزه امنیت بهداشت عمومی جهان، در ایجاد هماهنگی بین کشورهای مختلف جهت مقابله با اپیدمی ویروس کرونا نقش بسزایی ایفا کرده و جامعه جهانی کاملا قدردان تلاشها و مشارکت های این سازمان است.

«اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و «جوزپ بورل» مسئول ارشد سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا روز گذشته (شنبه) با صدور بیانیه ای مشترک از آمریکا خواستند تا تصمیم قطع همکاری واشنگتن با سازمان بهداشت جهانی را مورد تجدید نظر قرار دهد.

در متن این بیانیه مشترک آمده است که در شرایط کنونی ادامه مسیر مبارزه با ویروس کرونا در سراسر جهان، وظایف عمده همگان نجات جان بشر و کنترل و مهار شیوع بیشتر این بیماری همه گیر است؛ اتحادیه اروپا همچنین از تلاش سازمان بهداشت جهانی در مقابله با کرونا حمایت کرد و سرمایه های اضافه ای در اختیار این سازمان قرار داد.

«ینز اشپاهن» وزیر بهداشت آلمان نیز روز گذشته (شنبه) با انتشار پستی در رسانه های اجتماعی و به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نوشت که این اقدام دولت ترامپ مبنی بر قطع همکاری با سازمان بهداشت جهانی، یک «عقب ماندگی» ناامید کننده در مسیر تامین بهداشت جهانی به حساب می آید.

در حال حاضر تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آمریکا نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده و آمار تلفات در این کشور نیز نزدیک به 104 هزار نفر گزارش شده است.

مردم آمریکا تصمیم ترامپ برای قطع همکاری آمریکا با سازمان بهداشت جهانی را مورد سرزنش قرار داده اند و بر این باورند که این حرکت آمریکا، به منزله سخت تر شدن هرچه بیشتر شرایط و مسیری است که آمریکا در مبارزه با اپیدمی کرونا در پیش دارد.

«نیتا روی» رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان اعلام کرده است که اپیدمی کرونا تا کنون به مرگ 100 هزار آمریکایی ختم شده است و تهدید ترامپ به قطع کمک به سازمان بهداشت جهانی، آمریکا را در معرض خطر بیشتری قرار خواهد داد.

روند همکاری های جهانی جهت مقابله با کرونا گسترده و در جریان است و سازمان بهداشت جهانی به دلیل عقب نشینی آمریکا از همکاری ها در این مسیر، فعالیت و عملکردش را متوقف نخواهد کرد اما جان و زندگی مردم آمریکا به دلیل این نوع دیوانگی ها و کوته فکری های ترامپ و تصمیمات خودخواهانه سیاستمداران آمریکایی، قطعا در معرض خطر بیشتری قرار خواهد گرفت.

آیا زمان آن نرسیده است که سیاستبازان آمریکایی که پر از ادعای حقوق بشری هستند، چشمان خود را به روی حقیقت بگشایند؟

واکنش آلمان به تصمیم ترامپ برای خروج از سازمان بهداشت جهانیواکنش اتحادیه اروپا به قطع همکاری آمریکا با سازمان بهداشت جهانیواکنش روسیه به تصمیم ترامپ برای قطع رابطه واشنگتن با بهداشت جهانیهشدار سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا

انتهای پیام/

R36447/P/S8,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار آمریکا ویروس کرونا اخبار آمریکا سازمان بهداشت جهانی بهداشت جهانی اتحادیه اروپا ویروس کرونا بین المللی قطع همکاری روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، 50 وکیل از 14 کشور در استانبول گرد هم آمدند و با برگزاری یک برنامه حقوقی برای آزادی فلسطین، خواستار اقدام در مقیاس بین‌المللی شدند.
 
این وکلا اظهار داشتند که مبارزه فردی علیه یک قدرت جهانی کافی نیست و باید در سطح بین‌المللی اقدام کرد.
 
ناوگان آزادی نیز در دستور کار استدر استانبول برگزار شد
انس قافادار، وکیل دادگستری با ارائه اطلاعاتی درباره هدف گردهمایی وکلا گفت: این روند با تمام واقعیت به ما نشان داده است که مبارزه فردی با یک قدرت جهانی ناکافی است. 

وی افزود:  در این کارگاه، روش‌های لازم برای مبارزه حقوقی در مقیاس جهانی را تعیین کردیم و وکلایی که داده‌های این حوزه را جمع‌آوری کردند و وکلایی که در برنامه‌های بین‌المللی تجربه دارندرا به منظور تقویت استراتژی‌های حقوقی و هماهنگی تلاش‌های حقوقی جهانی گرد هم آوردیم. یکی از دستور کارهای این کارگاه، آماده شدن ناوگان آزادی برای حرکت بود. روش‌های قانونی برای مقابله با مداخله احتمالی در ناوگان آزادی مشخص شده است.
 
مبارزه سازمان یافته و قوی
لامیا دیک، وکیل در نیویورک و بنیانگذار کمیسیون حقوقی PAL، که اصالتا فلسطینی و اهل کرانه باختری است، گفت که آنها روزهای سختی را سپری می‌کنند، اما امیدوارند.

دیک ادامه داد: «در حال حاضر، رویه حقوقی بین‌المللی در ناامیدی کامل است. پروژه صهيونيستي با حمايت اروپا و آمريكا نه تنها فلسطينيان را در سرتاسر جهان پراكنده كرد، بلكه آنها را در نااميدي حقوقي فرو برد. آنچه ما باید انجام دهیم یک مبارزه قانونی منسجم، سازمان یافته و قوی است. ما همچنین روی ناوگان آزادی کار می‌کنیم. ما در حال آماده کردن هیئتی در این زمینه هستیم. ما در ژنو و مقابل ساختمان سازمان ملل فعالیت‌های خود را انجام خواهیم داد.

 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید