Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:03:57 GMT

گندم‌کاران از سیلوی گندم در رشتخوار حمایت کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۴۱۳۳

گندم‌کاران از سیلوی گندم در رشتخوار حمایت کنند

عرب گفت: هماهنگی لازم جهت سهولت حمل بار کشاوزان گندم‎کار به سیلوی 30 هزار تنی گندم در رشتخوار انجام و 25 درصد افزایش کرایه بار کشاورزان به سیلوی گندم پرداخت می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ با تاکید بر لزوم همکاری کشاورزان این منطقه و تحویل گندم تولیدی خود به سیلوی ذخیره گندم در رشتخوار، گفت: دغدقه ما این است که محصول با کیفیت تولید شده در رشتخوار به سفره خود مردم در این شهرستان برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، در رابطه با حمایت مجموعه سیلوی گندم و آرد رشتخوار از کشاورزان گندم کار در این شهرستان، گفت: طبق قول های گرفته شده از مدیر عامل سیلوی گندم در رشتخوار تا 25 درصد افزایش کرایه با کشاورزان به سیلو پرداخت می شود.

عرب در تکمیل این مطلب، افزود: دولت در سال های قبل جهت حمل بار درصدی را در نظر می‌گرفت، که امسال این مبلغ روی کرایه گندم کشیده شده، یعنی حمل بار به سیلو بر عهده کشاورز است، که طبق قول های گرفته شده از مدیر عامل سیلوی گندم در رشتخوار، قرار بر این شد تا 25 درصد هزینه کرایه بار  را مجموعه سیلوی گندم و آرد شهرستان پرداخت و مجموعه پلیس راه نیز همکاری لازم را جهت حمل بدون مشکل گندم به سیلو و کارخانه آرد در رشتخوار داشته باشند.

وی، با اشاره به پیش بینی میزان برداشت محصول گندم در رشتخوار، گفت: پیش بینی می‌شود، که قریب به 20 هزار تن برداشت گندم را امسال در سطح شهرستان رشتخوار شاهد باشیم.

فرماندار رشتخوار همچنین در رابطه با طرح های حمایتی معین اقتصادی جهت پرورش ماهی در بخش جنگل رشتخوار گفت: در این رابطه تعدادی از کشاورزان با معرفی جهاد کشاورزی رشتخوار به عنوان کشاورز پیشرو جهت بازدید و آموزش به استخر‌های پرورش ماهی در سبزوار خواهند رفت.

وی در تکمیل مطلب قبل، یادآور شد: شهرستان سبزوار رتبه نخست پرورش ماهی در میان چاه‌های کشاورزی استان را دارد و از نظر آب و هوا شرایطی مشابه با شهر جنگل و شهر رشتخوار دارد که می‌تواند کمک شایانی به آغاز فعالیت پرورش ما هی‌های خاویار و گرمابی در سطح چاه های کشاورزی در رشتخوار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اقتصادی شهرستان رشتخوار بر پایه رویکرد کشاورزی و دامپروری است، اظهار کرد: شرایط ما با وجود و ایجاد زیر ساخت های فراهم شده شرایط بسیار مغتنمی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گندم در رشتخوار سیلوی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه خبر داد و اظهار کرد: حدودا ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات از مهمترين آفات گندم و جو است افزود: اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد به عبارتی خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی و خسارت كيفی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: سن‌های مادر پس از ترک محل‌های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات پرواز کرده و  از شیره ساقه و برگ های جوان و سبز گندم تغذیه می‌کنند از این رو، خسارت در این مرحله کم و به جمعیت و تراکم حشره بستگی دارد اما چنانچه تعداد حشره در حد نرم مبارزه باشد مبارزه شیمیایی ضرورت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۱۵ هکتار مبارزه با سن مادر در شهرستان همدان انجام شده است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع غلات صورت گرفته است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳  حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز رقیب گیاهان زراعی در جذب آب و عناصر غذایی به شمار می‌روند گفت: تاثیر علف‌های هرز در کاهش عملکرد محصولات زراعی قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان اقدام به موقع بهره‌برداران در این حوزه را موثر دانست و بیان کرد: اقدام مناسب، این مانع بزرگ تولید را کنترل می‌کند از همین رو آگاهی کشاورزان در شناسایی عوامل موثر در کاهش عملکرد محصول و مبارزه جهت کنترل عوامل خسارت‌زا، در حفظ کیفی و کمی محصول تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • رشد تولید گندم در استان یزد