Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول واحد شناسایی بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اولین مورد اهدای عضو استان اردبیل در سال‌جاری جهت برداشت عضو به تهران اعزام شد.

معصومه نجفی زارع عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: اولین اهدای عضو استان اردبیل از بیمار مرگ مغزی، شب گذشته جهت برداشت و اهدای عضو به تهران اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌: مرحومه «خدیجه پوررضا» ۳۳ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل و مادر سه کودک در تاریخ ۵ خردادماه‌ جاری به دلیل سانحه رانندگی شدید داخل شهری، ضربه مغزی شد که آسیب‌های متعدد و جدی به کبد و طحال این بیمار وارد شده بود.

مسؤول واحد شناسایی بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: وی به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد و پس از انجام عمل جراحی برای جلوگیری از خون‌ریزی، ترمیم پارگی کبد و تخلیه طحال اقدام شد ولی متأسفانه دچار خون‌ریزی مغزی شده و در تاریخ هشتم ماه‌جاری مرگ مغزی اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: بلافاصله آزمایش‌های تایید مرگ مغزی صورت گرفت و به دلیل شیوع بیماری کرونا از این بیمار مرگ مغزی، تست PCR کرونا نیز انجام شد و مشخص گردید بیمار مبتلا به این بیماری ویروسی نیست.

نجفی زارع ادامه داد: با رضایت فداکارانه خانواده، بیمار برای برداشت و اهدای عضو شب گذشته به تهران اعزام شده و از ساعت ۲ بعد ازظهر امروز عمل برداشت عضو آغاز شده و تا ساعتی دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی بیان داشت: با رضایت خانواده این بیمار مرگ مغزی، دریچه قلبی، کبد، نسوج و دیگر اعضایی که امکان اهدا دارد، به بیماران نیازمند در نوبت دریافت عضو اهدا خواهد شد.

نجفی زارع اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا در کشور اهدای عضو در موارد غیر اورژانسی ممنوع بود.

وی تشریح کرد: از آغاز سال‌جاری ۱۴ بیمار مرگ مغزی به دلایل مصرف الکل، ایست قلبی و... شناسایی شده بود که تعداد قابل توجهی از خانواده‌های این بیماران رضایت به اهدای عضو داده بودند اما پس از انجام تست PCR کرونا مشخص گردید تمامی این بیماران مبتلا به کرونا هستند و ادامه روند اهدای عضو متوقف شد.

مسؤول واحد شناسایی بیماران مرگ مغزی واحد فراهم آوری اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اقدامات لازم و تجهیزات مورد نیاز جهت اهدای «کلیه» از بیمار مرگ مغزی به بیمار زنده در استان اردبیل در حال انجام است و به‌زودی این عمل پیوند در بیمارستان‌ اردبیل صورت خواهد گرفت.

-انتهای پیام/3463/620/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل مرگ مغزی اهدای عضو بیماران علوم پزشکی اردبیل بیمار مرگ مغزی استان اردبیل اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند