Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@03:34:03 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۲۴۸

پنج رویداد جهان

درخواست اتحادیه اروپا از ترامپ
سران اتحادیه اروپا از رئیس جمهوری امریکا خواستند در تصمیم خود برای قطع روابط با سازمان بهداشت جهانی تجدیدنظر کند. امریکا یکی از بزرگترین حامیان مالی WHO به‌شمار می‌رفت اما ترامپ با این اتهام که این سازمان بین‌المللی عامل اجرایی چین است، اعلام کرد این بودجه را صرف کمک اضطراری بهداشتی و درمانی برای کشورهای نیازمند خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورسلا فان درلاین گفت: «WHO برای مقابله با بحران شیوع کرونا نیازمند کمک‌های مالی است. بنابراین کمک همه اعضا و کشورها برای نیل به این هدف ضرورت دارد.»

 

---

حکومت نظامی در امریکا
افزایش تنش و ناآرامی در شهرهای مختلف امریکا پس‌ از قتل یک مرد سیاهپوست به دست افسران پلیس مینیاپولیس، نه تنها ارتش این شهر را برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم به خیابان‌ها آورد که سبب برقراری حکومت نظامی در مناطق پرتنش شد. دونالد ترامپ نیز که اعتراضات تا بیخ گوشش پشت دیوارهای کاخ سفید رسیده بود، معترضان را تهدید به فرستادن سگ‌های وحشی و سلاح‌های مرگبار کرد. همچنین با توجه به فشارهای شدید برای محاکمه افسران خاطی پلیس، «دانا بوئنت»، از وکلای عالی اف‌بی‌آی، به‌دلیل بی‌اعتمادی به حمایت ترامپ و بلاتکلیفی در مواجهه با خاطیان از سمت خود در پلیس فدرال امریکا استعفا داد.

 

---

بازگشایی درهای مسجدالاقصی
پس‌ از دو ماه و نیم قرنطینه بیت‌المقدس در راستای کنترل شیوع کرونا در اراضی اشغالی، درهای مسجدالاقصی به روی مردم باز شد. این اقدام در حالی صورت گرفت که رهبران مسلمان در بیانیه‌هایی خواستار استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا شده‌اند.

 

---

معضل ماسک و دستکش‌های آلوده
حجم بالای ماسک و دستکش‌های آلوده در زباله‌های شهری، نه تنها کارگران ضایعاتی که بزرگترین صنعت بازیافت کشور پرتغال را نیز تهدید می‌کند. به‌ گفته کارشناسان، این لوازم مراقبتی آلوده باید در شرایط ویژه بازیافت شوند اما تفکیک آنها از میان 6 هزار تن زباله امکانپذیر نیست و به معضلی اساسی برای کارخانه‌های بازیافت بدل شده است.

 

---

آخرین آمار کرونا در جهان
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 16 امروز به 6 میلیون و 188 هزار و 852 نفر رسید. آمار قربانیان نیز به 371 هزار و 442 نفر رسید. امریکا همچنان در صدر آمار مبتلایان و قربانیان است. براساس آمار منتشر شده، تا عصر امروز یک میلیون و 817 هزار و 409 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 105 هزار و 575 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. پس‌‌ از امریکا، برزیل با 501 هزار و 985 نفر مبتلا و 28 هزار و 872 قربانی در مقام دوم مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. روسیه نیز با 405 هزار و 843 مبتلا و 4 هزار و 693 قربانی در جایگاه سوم جدول مبتلایان به کرونا در جهان نشسته است. شمار مبتلایان اسپانیا هم امروز به 286 هزار و 308 نفر رسید و گفتنی است 27 هزار و 125 نفر در این کشور قربانی کووید 19 شده‌اند. انگلیس نیز با 272 هزار و 826 مبتلا و 38 هزار و 376 قربانی پنجمین کشور دنیا در رتبه‌بندی کرونایی است.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد