Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خانی روز یک‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب روستاهای بخش مرکزی پاکدشت گفت: یکی از مهمترین وظایف مسئولان در خدمت رسانی به روستائیان، تأمین و توزیع آب سالم و بهداشتی است، مشکلی که با شروع فصل گرما و افزایش میزان مصرف، در برخی از مناطق روستایی پاکدشت مشاهده می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات مربوط به حوزه توزیع آب، وجود انشعابات غیر مجاز به ویژه در باغ ویلاها است که غیرساکنین با لوله و اتصالات غیر استاندارد، مقدار زیادی از آبی که سهم روستائیان است را مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:بسیاری از مالکان، از آب شرب سالم و بهداشتی برای پرکردن استخر ویلاهای خود استفاده می‌کنند و در اصل، سهم آب روستائیان را برای تفریح خود می‌بلعند.
خانی گفت: از شرکت آب‌وفاضلاب و دهیاران درخواست می‌شود تا با جدیت، نسبت به شناسایی انشعابات غیرمجاز و قطع آن اقدام کنند.
بخشدار مرکزی پاکدشت تأکید کرد: آب اختصاص یافته به مناطق روستائی، صرفا برای مصرف شرب روستانشینان است و  اگر وضعیت استفاده غیرمجاز از آب شرب روستائیان ادامه پیدا کند، از مقام قضایی درخواست می‌کنیم که از حقوق مردم دفاع کند.
وی با اشاره به پیگیری نماینده پاکدشت برای اختصاص حق‌آبه سد ماملو به مناطق روستایی گفت: سال گذشته با اختصاص بخشی از حق‌آبه شهر فرون‌آباد به مجتمع آبرسانی امام خمینی(ره)، مشکل کمبود آب در دهستان فرون‌آباد برطرف شد و تلاش می‌شود برای سایر مجتمع‌های آبرسانی روستایی، این حق‌آبه تأمین شود.
خانی اظهار کرد: از شرکت آب‌وفاضلاب و دهیاران درخواست می‌شود تا تانکرهای بهداشتی را به صورت آماده در اختیار داشته باشند تا در صورت مشاهده افت فشار آب، کار آبرسانی به مردم انجام شود.
بخش مرکزی پاکدشت از ۱۵ روستای دارای دهیاری برخوردار است.
سه مجتمع آبرسانی امام علی(ع) دهستان فیلستان، امام خمینی(ره) فرون‌آباد و کبودگنبد حصار امیر، کار آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی را انجام می‌دهد.
پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها روستائیان آب و فاضلاب پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آب و فاضلاب پاکدشت روستائیان آب و فاضلاب پاکدشت بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است

یاسر اکبریان  با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۱ کیلومتر خطوط و شبکه‌های آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شده است، اظهارکرد: این ۱۰۱ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های آبرسانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال تعویض و بهسازی شده است.
وی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در استان داریم، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۳ هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال نیازمند اصلاح و بهسازی مجدد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان لرستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل هدررفت آب فرسودگی شبکه‌های انتقال است، اظهارکرد: البته وجود انشعابات غیر مجاز و‌کنتور‌های خراب هم یکی از عوامل هدررفت آب است، در این راستا هم شناسایی و حذف انشعابات غیر مجاز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر