Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:56:57 GMT

ساختمان شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۶۱۷۵

ساختمان شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شهرداری و این اداره کل ساختمان شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و شهرداری رشت در جهت سامان بخشیدن به ساختمان‌های قدیمی و ایجاد موزه‌های مشارکتی در مرکز شهر خبر داد و اظهار داشت: ساختمان شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در تشریح جزئیات بیشتری از ایجاد موزه مردم‌شناسی مرکز استان عنوان کرد: با تفاهم‌نامه مشترکی که میراث‌فرهنگی استان گیلان با شهرداری به امضاء رسانده است طبقه دوم ساختمان شهرداری با عاملیت خود میراث فرهنگی برای موزه در نظر گرفته شد.

جهانی با بیان اینکه مجری پروژه و بهره‌بردار طرح تبدیل طبقه دوم ساختمان تاریخی شهرداری رشت به موزه مردم‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی است تصریح کرد: طبقه نخست ساختمان شهرداری رشت نیز بر اساس صحبت‌هایی که تاکنون انجام شده است قرار شد به عنوان موزه بلدیه در اختیار خود شهرداری رشت قرار گیرد.

گزارش عمکلرد مالی موزه سینما در سال 1398 اعلام شدکرونا در اروپا|از هشدار درباره موج دوم کرونا در انگلیس تا بازگشایی موزه لوور فرانسهفرمانده سپاه کرمان: ثبت ملی راهیان نور «‌مکتب شهید سلیمانی» / موزه حاج قاسم در مجاورت بیت‌الزهرا افتتاح می‌شود

وی بهره‌بردار پروژه ایجاد موزه بلدیه را شهرداری رشت خواند و با تأکید بر اینکه کار مرمت موزه به صورت مشترک و با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و شهرداری انجام می‌شود افزود: مرمت ساختمان‌های تاریخی از جمله اولویت‌های میراث‌فرهنگی استان گیلان محسوب می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان از هزینه‌بر بودن کار نگهداری و مرمت ابنیه‌ قدیمی سخن گفت و بیان داشت: امیدواریم با هماهنگی شهرداری رشت بتوانیم با ایجاد فضایی مناسب زمینه‌های بهره‌مندی بیشتر مردم رشت و استان را از موزه‌های مشارکتی فراهم سازیم.

وی فرهنگ‌سازی در جامعه برای نگهداری و محافظت از آثار تاریخی ارشمند و مشارکت بالای مردم در این زمینه را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: حفاظت و صیانت از آثار ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی از وظایف ذاتی همه دستگاه‌ها و مردم است بنابراین ضرورت دارد همه در حفاظت و صیانت از آثار تلاش و کوشش کنند.

جهانی مرمت بناهای تاریخی و قدیمی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: انجام هرگونه عملیات مرمت و بازسازی این اماکن قدیمی باید کاملاً تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان انجام شود در غیر این‌صورت کار مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

به گزارش تسنیم، قرار است در گام نخست ساختمان تاریخی شهرداری رشت به موزه بلدیه و مردم شناسی، خانه میرزا کوچک به موزه میرزا، عمارت کلاه فرهنگی به موزه نهضت جنگل، ساختمان استانداری سابق به موزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و ساختمان محوطه شهرداری به موزه انقلاب و سایت موزه سنگ قبور دوران اسلامی تبدیل شود.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری گیلان اداره کل میراث فرهنگی ساختمان شهرداری رشت استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است