Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل گفت: دولت از ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن، سود می برد و به همین دلیل مخالفت دولت، از ابهامات اصلی پرونده این شرکت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سجاد علیپور، مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل در نشست مطالبه گری با موضوع وضعیت خصوصی سازی کشت و صنعت مغان به تشریح فرایند واگذاری این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: کمیته بررسی پرونده کشت و صنعت مغان از آغاز برگزاری مزایده آن، در ناحیه بسیج دانشجویی استان راه اندزای شد تا با بررسی مسائل، اطلاعات دقیق تری به مردم بدهیم و از خسارت‌های احتمالی به اقتصاد و اجتماع کشور جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیپور به ابهامات واگذاری این شرکت اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که در حال حاضر حتی از ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان اهمیت بیشتری دارد، برخورد با افرادی است که در این پرونده دخیل هستند و از دستگاه قضایی استان انتظار می‌رود با عواملی که در این معامله دخیل بوده اند، برخورد قاطع انجام دهد.

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل ادامه داد: ابهامات اصلی در واگذاری این شرکت به سازمان خصوصی سازی به عنوان نماینده دولت بازمی گردد که در این امر بیشترین نقش را داشته؛ چراکه این شرکت با پایین‌ترین قیمت ممکن به سرمایه گذار واگذار کرده است.

وی به نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مندرج در معامله، خریدار می‌تواند با مدیریت سود، اقساط معامله را پرداخت کند و بنابراین، این سرمایه عظیم ملی رایگان در اختیار این فرد قرار گرفته است.

علیپور به همکاری خریدار اول و دوم این شرکت اشاره کرد و گفت: سابقه مالی خریدار اول با ابهامات زیادی روبه رو بود که منجر به استرداد شرکت از وی شد و بعدا معلوم شد که خریدار اول با خریدار دوم همکاری کرده است. سوال اصلی اینجاست که چرا سازمان خصوصی سازی درباره وضعیت مالی این افراد تحقیق نکرده است.

وی با بیان اینکه نظر هیأت داوری بر ابطال معامله کشت و صنعت است، گفت: با این حال به نظر می‌رسد که دولت بر ادامه کار سهامدار اصرار دارد و حاضر نیست ابطال این معامله را اجرایی کند.

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل با اشاره به اینکه دولت از ابطال این معامله با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن سود می‌برد، گفت: با این حال پافشاری دولت برابطال این قرارداد، ابهام بزرگی برای این پرونده به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: نیروگاه برقی که در این مجموعه وجود دارد، می‌تواند برق شهرستان پارس آباد را تأمین کند و واگذاری آن به معنی واگذاری یک بیستم یک استان، به یک شخص است و می‌تواند نظام ارباب رعیتی را تداعی کند.

علیپور با بیان اینکه کشت و صنعت مغان در منطقه مرزی واقع شده است، و این خود ملاحظات امنیتی خاصی را طلب می‌کند، گفت: قبل از انقلاب این مجموعه با غارت زمین‌های عشایر توسط رژیم پهلوی ایجاد شد و هدف آن نیز تنها تامین منافع رژیم صهیونیستی بود بطوری که حتی فرودگاه اختصاصی به منظور انتقال محصولات کشاورزی و دامی به رژیم اشغالگر نیز در این منطقه احداث شد.

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل با بیان اینکه مطالبه ما شفاف سازی و ارائه اسناد به مردم در قضیه کشت و صنعت است، خاطرنشان کرد، باید مسئولین ذی ربط به تخلفات صورت گرفته در این پرونده رسیدگی کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

وی به نکات مطروحه اخیر در مورد پروند کشت و صنعت نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات رسانه‌ای صورت گرفته در خصوص بهبود شرایط کشت و صنعت و اینکه کارگران مجموعه از شرایط رضایت دارند بحثی است که باید مطالعه میدانی انجام شود و صرف کار رسانه‌ای و یا تبلیغ در رسانه‌ها نمی‌توان ادعا کرد که شرایط عوض شده و رضایت مندی شغلی وجود دارد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اردبیل کشت و صنعت مغان سازمان خصوصی سازی واگذاری کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهر بم

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر سه شنبه با حضور مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، بلوردی، عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استانداری و رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در محل سالن ارشاد شهر بم برگزار شد، مراسم قرعه کشی ۱۰۴۵ قطعه زمین در جهت واگذاری به مردم شهر بم انجام شد که از این تعداد ۸۰۰ قطعه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار گردید.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم گفت: این سازمان دو وظیفه عمده و مهم مدیریت بهره‌برداری اراضی در اختیار دولت و اجرای طرح‌های مسکن دولت و نظارت بر آنها را بر عهده دارد.

ارسلان مالکی، یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: در دولت‌های گذشته به دلیل نبود برنامه منسجم برای تأمین مسکن، اجرای طرح‌های مسکن با وجود انباشت تقاضاها با چالش‌هایی مواجه شده و تأمین اراضی این طرح به عنوان یک کار جهادی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۴ میلیون خانواده تا کنون برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد این متقاضیان متأهل و فاقد مسکن بوده و تسهیلات مسکن نیز از دولت تا کنون دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه حل چالش مسکن در دولت سیزدهم در اولویت قرار دارد افزود: دولت به دنبال آن است که اجرای این طرح را با سرعت پیش ببرد و در همین راستا ماده ۷ تا ۱۲ قانون جهش مسکن، روش‌های تأمین زمین را با ساز و کار مشخص است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: تا امروز بالغ بر ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن نهایی شده است.

مالکی، گفت: با توجه به ماده ۱۰ قانون جهش مسکن که شامل استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی است، تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی اخذ سند شده و علاوه بر آن اراضی در حال الحاق یا محدوده نیز برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه نهضت ملی مسکن تا خانه دار شدن تمامی افراد واجد شرایط فاقد مسکن به صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم افزود: دولت سیزدهم که برآمده از رأی مردم است از ابتدای شکل‌گیری نمی‌توانست در مقابل مشکلات مردم و دغدغه آنان بی‌تفاوت و بدون برنامه باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز با بیان اینکه رفع دغدغه مسکن مردم و جوانی جمعیت به عنوان دو موضوع محوری با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت گفت: خانواده به عنوان مهمترین مرکز و پایگاه انسان‌سازی مورد توجه دولت قرار گرفته است.

رضا حافظی افزود: اجرای قانون جوانی جمعیت فقط یک تکلیف قانونی نیست، بلکه ضرورت اجتناب‌پذیر و مورد تاکید همه بزرگان دین و نظام است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری افق جمعیتی را ترسیم کردند که با توجه به ظرفیت کشور دست یافتنی است گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و همتی که دارد این قانون را آن گونه که شایسته مردم است اجرا می‌کند.

حافظی، با اشاره به اهمیت جمعیت جوان برای مدیریت و توسعه کشور گفت: دولت با توجه به این اهمیت که برای نسل جوان و خانواده وجود دارد مشوق‌های قانونی را دنبال می‌کند که یکی از آنها واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است.

گفتنی است در پایان این مراسم تعداد ۱۰۴۵ قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در شهرستان بم واگذار گردید.

کد خبر 6099889

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهر بم
  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد