Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:36:36 GMT

رفسنجان با کمبود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۸۳۲۶

رفسنجان با کمبود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان در حال حاضر با کمبود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه روبرو است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تاثیر گذاشته است.

"حسین چرخ انداز" صبح امروز ۱۲ خرداد در نشست هم اندیشی با فرماندار و بخشداران رفسنجان اظهار کرد: حل مشکلات آبفا جز با همکاری مسئولین امکان پذیر نیست و مسئولین باید در جریان و وضعیت منابع تامین آب،چگونگی آبرسانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قرار بگیرند.

وی وجود انشعابات غیرمجاز شهری و روستایی را یکی از معضلات پیش روی شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و افزود: شناسایی و جمع آوری این انشعابات، جزو ضرورت ها و اولویت های کاری شرکت آبفا بوده و برنامه مدون و مداومی برای مقابله با این معضل در شرکت تهیه شده و با جدیت در حال انجام می باشد.  

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان وجود شبکه های خودگران در روستاها را یکی دیگر از چالش های پیش روی شرکت آبفا دانست و خاطرنشان کرد: با وجود شبکه های خودگردان هیچگونه نظارتی بر میزان مصرف مشترکان نیست و مشترک هم هیچگونه هزینه ای برای مصرف آب پرداخت نمی کند. با توجه به فرسودگی، شبکه آبرسانی روستاهای خودگردان باید تعویض شود که این امر نیاز به اعتبار دارد.

وی عنوان کرد: برای تحت پوشش قرار گرفتن شبکه خودگردان باید روستاها ضمن اعلام آمادگی، حق انشعاب نیز پرداخت نمایند.

چرخ انداز در ادامه به مواردی همچون ضرورت جدا سازی مصرف آب فضای سبز از آب شرب، تامین اعتبار برای بازسازی شبکه های فرسوده با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد شبکه آبرسانی فرسوده است و تامین اعتبار برای به اتمام رساند ساخت مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی رفسنجان که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان با بیان اینکه شهرستان رفسنجان در حال حاضر با کمبود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تاثیر گذاشته است، خواستار نهایت همکاری دستگاههای اجرایی، ارگانهای دولتی و شهروندان در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد.

چرخ انداز تأکید کرد: باید با قاطعیت و بدون هیچ گونه اغماضی با دارندگان انشعابات غیر مجاز و پرمصرف برخورد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رفسنجان كمبود آب شهرستان رفسنجان شرکت آبفا شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

 کنسرسیومی از شرکت‌ها در ژاپن اولین دستگاه بی‌سیم پرسرعت 6G در جهان را ساختند. این دستگاه که از فناوری نسل ششم ارتباطات استفاده می‌کند، می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در فاصله بیش از ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) انتقال دهد. این میزان تا ۲۰ برابر سریع‌تر از شبکه 5G است.

به گزارش Docomo، این میزان سرعت انتقال داده، معادل انتقال پنج فیلم HD به صورت بی‌سیم در هر ثانیه است و تا ۵۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت متوسط 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده است.

نتایج آزمایش‌های جدید که در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد، نشان می‌دهد که این دستگاه بی‌سیم، داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه، در فضای داخلی در باند ۱۰۰ گیگاهرتز، و در فضای خارجی در باند ۳۰۰ گیگاهرتز منتقل می‌کند. نمایندگان کنسرسیوم در بیانیه خود اعلام کردند که این تست‌ها در فاصله ۱۰۰ متری انجام شد.

شبکه 5G که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، آخرین استاندارد فعلی ارتباطات بی‌سیم است و تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند جدید به‌کار رفته است. میانگین سرعت 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده تقریباً ۲۰۴.۹ مگابیت بر ثانیه (Mbps) است؛ درحالی‌که حداکثر سرعت تئوری 5G حدود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

اما طبق گفته GSMA، دانشمندان درحال‌حاضر روی ساختن نسل ششم این استاندارد 6G کار می‌کنند. استاندارد زیرساخت‌های 6G درحال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود اوایل دهه ۲۰۳۰ این شبکه در بسیاری از مناطق دنیا رسماً در دسترس قرار گیرد.

تفاوت اصلی بین 6G و 6G در باند‌های فرکانس طیف الکترومغناطیسی است که دانشمندان درحال کار روی آن هستند. عملکرد در باند‌های بالاتر، به‌معنای سرعت بسیار بالاتر است. باید منتظر ماند و دید که دقیقاً در چه سالی فناوری 6G در کشور‌ها عرضه می‌شود.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد